Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

öka minne till MacBook Air

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-03-11 22:54

Jag tycker att SSD-disken till min MB Air är för liten. Såg någon smidig variant för en tid sedan när man helt enkelt pluggade in ett minne på sidan av datorn. Det var inte en extern HD.
Jag vet inte om detta helt enkelt var ett enkelt USB-minne som man använde, eller om det var i porten till höger på datorn som är dubbelt så bred som USB-porten. Sådant minneskort en del kameror har??
Vad jag kommer ihåg fick man ca 120 Gb extra minne mha detta för ett rimligt pris.
Tips på var man kan köpa sådant??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-11 23:13

http://www.digitalinn.se/produkt/pny-storedge...

Det finns en tillverkare till som jag glömt där man stoppade in ett minikort i en hållare. Går säkert att googla fram.

Men se upp lite... Detta är alltså ett SD-kort som är något kortare så att det inte sticker ut på kanten. Skitbra. Fast problemet är att olika laptops har olika djupa SD-korts-uttag. På min MB Retina late 2013 stack detta kort ut vilket inte framgår av produktinformationen. Men jag fick lämna tillbaka och fick pengarna åter hos digital in. Tror MB Air har djupare uttag så där funkar det nog bättre.

Update:ja Nifty hette den andra ja! Men problemet med olika djup på uttagen kvarstår... Nifty har olika modeller beroende på laptop. Välj rätt.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2015-03-12 05:26
Ursprungligen av pesc:

http://www.digitalinn.se/produkt/pny-storedge...

Det finns en tillverkare till som jag glömt där man stoppade in ett minikort i en hållare. Går säkert att googla fram.

Men se upp lite... Detta är alltså ett SD-kort som är något kortare så att det inte sticker ut på kanten. Skitbra. Fast problemet är att olika laptops har olika djupa SD-korts-uttag. På min MB Retina late 2013 stack detta kort ut vilket inte framgår av produktinformationen. Men jag fick lämna tillbaka och fick pengarna åter hos digital in. Tror MB Air har djupare uttag så där funkar det nog bättre.

Update:ja Nifty hette den andra ja! Men problemet med olika djup på uttagen kvarstår... Nifty har olika modeller beroende på laptop. Välj rätt.

STORT TACK! ?

1
Bevaka tråden