Tjenare,

Då jag nu gått bet så vänder jag mig till er.

Jag har en ganska gammal MB323LL/A som knappt är använd alls p.g.a att skärmen blev svart precis efter garantitiden gått ut och sen har den bara stått. Nu vill jag ha igång den igen och har kopplat den till en extern skärm som jag kör primär just nu.
Efter många om och men så läste jag någonstans att man kan öppna upp och dra ur skärmkabeln för att detta skall gå. å de gick!

Nu till stora problemet.. När jag drar på Aluminiumskyddet över skärmen igen och startar datorn så startas den i något slags viloläge. Jag hör disken gå men fläktarna snurrar inte först jag tar bort skyddet och startar datorn.
Har försökt leta på nån magnet som känner av att skyddet är på men utan resultat. Trodde först det va piggarna som sitter uppe på kameran men de verkar det inte vara.

Jag hör inte ens ljudet när datorn startas när skyddet är på.
Kan man Hårdboota den på nåt sätt? har hållt in power 5-10sek och ur med strömkabeln men samma sak ändå när skyddet är på.
Jag tror det är nå skit uppe i vänster hörn om det kan vara till nå hjälp för när jag drar ur ramen där så startas datorn riktigt.

Hoppas någon har tips och vet vad det skulle kunna vara

Med vänliga hälsningar
Jonas