Drivrutiner till Logitech K750 tangentbord - slukar de minnet?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2015-03-07 13:47

Hej!
Köpte, så miljövänlig som man försöker vara, ett nytt tangentbord från Logitech, K750 solar... (info
Skönt att skriva på, känns nästan 100% OK.

Jag får dock inte igång knapparna som ska sköta ljusstyrkan och en del annat, så jag antar att jag måste ändå installera Logitechs drivrutiner.
Har dåliga erfarenheter med dessa i Windows eftersom de lägger sig i Autostart, är alltid i gång och tar upp förfärligt med minne.

Undrar om någon här använder detta tangentbord och om jag ev. kan:
- installera drivisar
- konfigurera tangentbordet
- avinstallera?
- ta bort från listan över appar som startar med datorn

Tack!

MacBookPro 13" retina late 2013

Ursprungligen av homesick:

Hej!
Köpte, så miljövänlig som man försöker vara, ett nytt tangentbord från Logitech, K750 solar... (info
Skönt att skriva på, känns nästan 100% OK.

Jag får dock inte igång knapparna som ska sköta ljusstyrkan och en del annat, så jag antar att jag måste ändå installera Logitechs drivrutiner.
Har dåliga erfarenheter med dessa i Windows eftersom de lägger sig i Autostart, är alltid i gång och tar upp förfärligt med minne.

Undrar om någon här använder detta tangentbord och om jag ev. kan:
- installera drivisar
- konfigurera tangentbordet
- avinstallera?
- ta bort från listan över appar som startar med datorn

Tack!

MacBookPro 13" retina late 2013

Har inte det själv, men andra Logitech produkter.

Det enda riktiga problemet du haft i Windows är ev. minnesläckor. Eller vill du starta Logitechs program så fort du vill ändra volymen?

Till K750 har du dels Logitech Control Center och Logitech Unifying Software att installera. Två appar, som självklart går att ta bort. Frågan är hur enkelt. Från listan med appar som startar vid inloggning tar man lätt bort dem.

1
Bevaka tråden