Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det går inte att installera Creative Cloud!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-04 12:56

När jag försöker intallera Creative Cloud på min dator (Mac Book Pro osx 10.9.5) så avslutar installationen sig själv innan den är färdig. Inget felmeddelande eller nåt, den bara slutar. Vad ska jag göra? Och Adobes support finns ju bara på engelska. Gah!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-04 13:39
Ursprungligen av LenaH:

När jag försöker intallera Creative Cloud på min dator (Mac Book Pro osx 10.9.5) så avslutar installationen sig själv innan den är färdig. Inget felmeddelande eller nåt, den bara slutar. Vad ska jag göra? Och Adobes support finns ju bara på engelska. Gah!

Nej,delar av supporten finns på andra språk.

Vad har du hunnit prova? Har du hämtat om CC-installationsfilen från Adobe? Hur långt kommer du i installationen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-04 13:44

Precis, jag har hämtat installationsfilen från deras sida. Jag kan öppna dmg-filen och den börjar installera, men när markören kommit halvvägs så stänger sig installeringsförnstret och inget mer händer. Först trodde jag att den var färdiginstallerad men icke. Den säger liksom inte att nåt är fel. Jag har 20Gb ledigt på hårddisken, borde ju räcka.

Ursprungligen av reboot81:

Nej,delar av supporten finns på andra språk.

Vad har du hunnit prova? Har du hämtat om CC-installationsfilen från Adobe? Hur långt kommer du i installationen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-04 17:12

Har du hämtat OM installationsfilen, dvs kastat .dmg-filen och hämtat den igen? Den kan ju ha blivit felaktig när du hämtade den....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-05 09:05

Det funkar inte. Jag kan inte avinstallera mina tidigare program hemmer för filerna i Adobe Installer går inte att öppna. Någon som vet hur jag avinstallerar utan de filerna?

Kan du prova installera AllCleaner:
http://www.freemacsoft.net/appcleaner/

Dra sedan alla adobe du vill få bort in i den så tar den även bort associationsfiler

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-03-05 18:29

Tack alla. Jag installerade Clean My Mac och fick rensa bort alla Adobeprodukter och lite annat skräp sen funkade det. Av nån anledning gick inte programmen att avinstallera utan programmet. Så nu är det bara att sätta igång att göra om alla kortkommandon och inställningar man haft. Om man ändå kunde fakturerar Adobe för arbetstiden som gick förlorad....

Tack för att ni kom med tips!

Ursprungligen av Emanuel L:

Kan du prova installera AllCleaner:
http://www.freemacsoft.net/appcleaner/

Dra sedan alla adobe du vill få bort in i den så tar den även bort associationsfiler

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-05 19:35

Clean My Mac har fått en hel del dålig kritik, sök här på 99mac.se om detta. Inget jag vill ha på min dator.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-03-05 19:54
Ursprungligen av kenjon:

Clean My Mac har fått en hel del dålig kritik, sök här på 99mac.se om detta. Inget jag vill ha på min dator.

Jag har inte sett jättemycket dåligt kritik av Clean my Mac på 99Mac, fortfarande inget jag skulle installera på min dator. Mackeeper däremot har jag sett mer kritik av - ett program som absolut inte ska installeras.

1
Bevaka tråden