Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halva ipad skärmen fungerar den andra halvan får jag ingen kontakt med ?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

.
Har ett problem med min Ipad 2 som min son använder.
Skärmen är hel och där är inga sprickor eller missfärgningar alls i själva skärmen.Problemet är dock att halva skärmen fungerar till mitten ungefär och den andra halvan fungerar inte när man drar med fingret över den.
Vad kan vara problemet ?
Kan det var glaset som är sönder eller någon sladd inuti som är lös och orsakar detta problem ?
Provade att formatera om hela men nu kan jag inte skriva in wifi lösenordet då det är just den delen på skärmen som jag inte har någon kontakt med när jag försöker dra med fingret.
som sagt inga sprickor eller missfärgningar eller konstiga pixlar osv :/
kan jag koppla upp via itunes på något vis så jag kan komma in i Ipaden igen ?

tacksam för svar .

Du kan testa att montera ned den och kolla om alla kontakter sitter som de ska.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan testa att montera ned den och kolla om alla kontakter sitter som de ska.

Vet inte om jag vågar göra detta själv då jag inte är så händig kring detta ;/
ska man typ ta ett rakblad eller något för att få loss limmet som sitter på skärmen ?
Om jag nu törs göra detta vad använder jag sen för att få skärmen dit klistrad ?

Ursprungligen av Silversten:

Vet inte om jag vågar göra detta själv då jag inte är så händig kring detta ;/
ska man typ ta ett rakblad eller något för att få loss limmet som sitter på skärmen ?
Om jag nu törs göra detta vad använder jag sen för att få skärmen dit klistrad ?

Kolla på iFixit.com:
https://www.ifixit.com/Device/iPad_2

Kan du inte kan göra det själv så måste du ställa dig frågan om du vill betala någon för att göra det. Om inte, då är nog det bästa att sälja den för kaffepengar.

Ursprungligen av Silversten:

...kan jag inte skriva in wifi lösenordet då det är just den delen på skärmen som jag inte har någon kontakt med när jag försöker dra med fingret...

Vrid på den, så att bilden roteras.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-03 11:13

Har du kontrollerat så att Guidad Åtkomst är avstängt? Den kan inaktivera touch på delar av skärmen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vrid på den, så att bilden roteras.

När jag vrider på skärmen så fungerar inte den andra sidan.
Problemet är att jag återställt den men inte kan vrida på skärmen nu för att skriva in wifi lösenordet då hälften av tangentbordet inte fungera på den dåliga sidan:/
Prövade via ITunes att koppla den till datorn men det fungerade inte tyvärr :/

Ursprungligen av reboot81:

Har du kontrollerat så att Guidad Åtkomst är avstängt? Den kan inaktivera touch på delar av skärmen.

Då jag formaterat IPaden så kan jag inte ställa in wifi nu.
Det är för att jag inte kan rotera skärmen för att få alla tangenter att fungera.
Hälften fungerar och den andra halvan går det inte att skriva bokstäver på.
Provade via ITunes men den vill inte få kontakt med datorn så jag kan köra utan wifi.
Har en iPad till hemma och satte igång guidad åtkomst men blev ingen skillnad på själva skärmen på den ?

Ursprungligen av Silversten:

När jag vrider på skärmen så fungerar inte den andra sidan...

Jag vet inte om jag förstår ditt svar.

Menar du verkligen att om du vrider på iPaden, så är det helt plötsligt den andra halvan som inte fungerar?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-03 16:02
Ursprungligen av Silversten:

Då jag formaterat IPaden så kan jag inte ställa in wifi nu. …

Du menar återställt? Från en säkerhetskopia?

Jag nämnde guidad åtkomst, då den har möjlighet att inaktiera touch på delar av skärmen. Men den borde nog försvinna om du återställer.
Ett annat "knep" är att tvätta skärmen med en fuktad trasa med pyttelite tvål.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag vet inte om jag förstår ditt svar.

Menar du verkligen att om du vrider på iPaden, så är det helt plötsligt den andra halvan som inte fungerar?

Blev kanske lite fel formulerat
Nej samma sida fungerar inte men blir lite jobbigt att vrida runt på skärmen helatiden medans man ska göra något på den.
Dock går det ej vrida på det när man formaterat om IPaden från grunden och ska ställa in den.

Ursprungligen av reboot81:

Du menar återställt? Från en säkerhetskopia?

Jag nämnde guidad åtkomst, då den har möjlighet att inaktiera touch på delar av skärmen. Men den borde nog försvinna om du återställer.
Ett annat "knep" är att tvätta skärmen med en fuktad trasa med pyttelite tvål.

Japp återställde den helt så den blev som ny utan några appar osv precis som när man köpte den från butik.
Problemet nu är ju att efter jag ställt in språk och kommer fram till att skriva in wifi lösen går det ej då enbart bokstäverna på den ena sidan fungerar. Det går inte att vrida på själva bilden som man i vanliga fall har kunnat göra innan återställningen. Det kanske bara fungerar när man ställt in allt. Det funkade iaf innan jag återställde IPaden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-03-03 17:01

Du kan ju tillfälligt köra ditt trådlösa nätverk öppet under tiden.

Ursprungligen av kenjon:

Du kan ju tillfälligt köra ditt trådlösa nätverk öppet under tiden.

Eller tillfälligt ändra lösenordet på ditt wifi så att du bara använder tangenter du vet funkar...

1
Bevaka tråden