Streama filmer till din TV TRÅDLÖST med PS2!

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-10 21:03

Kollade på EyeTV produkten recencerad tidigare och klickade mig vidare på några länkar tills... Låt mig bara säga så här: Jag har funderat länge på hur man skulle kunna sammankoppla tv:n med nätverket för att strömma video. Tänk dig att slippa all setup och sladdar varje gång man skall strömma en film från datorn.. Äntligen har jag hittat det jag MÅSTE BARA KÖPA! Kolla in http://www.broadq.com/qcast2.htm , och bara dregla! Strömma DivX eller vadsomhelst, bara välj från ditt Playstation! Allt går via WiFi (802.11b) .. Jag menar, jag har PS2, jag har Wifi, hmm, bör jag ens tveka? I think NOT!

• Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2003-10-10 21:24

Grymt coolt men det verkar som du måste ha en amerikansk version av ps2:an för att det ska fungera..Hittade ingenstans att ladda ner det heller? Finns en länk till en onlineshop men jag hittade inte produkten där?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-10 21:41

Rats. Läste också det nu, men det verkar som om de jobbar på att fixa skivan till Europa också. Senaste ändringen på sidan var i April och de skrev inom de närmsta månaderna... Får la vänta o se. Dock ej den mest organiserade sidan jag sett..

Ursprungligen av speedy:

Rats. Läste också det nu, men det verkar som om de jobbar på att fixa skivan till Europa också. Senaste ändringen på sidan var i April och de skrev inom de närmsta månaderna... Får la vänta o se. Dock ej den mest organiserade sidan jag sett..

Var inne på sidan igår, och det verkar som om det numera ska fungera med europeiska PS2 också!! Programmet heter Medio från TrendEXpress och enligt utsago kan man spela upp mediafiler från datorn till sin TV via en nätverksinkopplad PS2 (PAL version). Låter lockande, är precis på gång att skaffa en spelmaskin till hemmet, och om man nu med relativt enkla medel kan kolla in filmer från datorn samtidigt är det ju knappast något att diskutera! Det hade dock varit roligt om någon som har skaffat prylarna kunde berätta om sina erfarenheter. På deras hemsida står det att filmer kan visas med maxupplösningen 720x320 men för TV-format rekommenderas 320x240! Betyder detta att man se sina filmer på TVn men med en ganska grynig bild?

• Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-01-20 12:55
Ursprungligen av zetterberg:

Var inne på sidan På deras hemsida står det att filmer kan visas med maxupplösningen 720x320 men för TV-format rekommenderas 320x240! Betyder detta att man se sina filmer på TVn men med en ganska grynig bild?

720x320 låter lite konstigt i mina öron, de kanske menar 720x576(programmet är ju gjort av NTSC människor trots allt ;)?

• Medlem
  • Gothenburg/Maastricht
  • 2003-10-10 21:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av speedy
Dock ej den mest organiserade sidan jag sett..

Håller med..

• Medlem
  • 2005-01-19 18:24

låter otroligt intressant & perfekt lösning på att fixa en multimediaspelare till tv:n & framförallt skönt att slippa trassla med en dator.

har ni hittat några bilder på hur menyerna mm ser ut i detta program för ps2?

En moddad Xbox gör allt det här + lite till och det har den kunnat ett bra tag...

• Medlem
  • 2005-01-21 14:30

snacka om att hålla sig till topic Blabar....vem bryr sig om xbox...vi sitter ju redan med en ps2 i hyllan & inte tänker jag skaffa en xbox bara för detta...kom igen.

Jasså? Läste inte tillräckligt noga att jag märkte att alla hade PS2... sorry

Du kunde åtminstånde läst titeln på tråden.

Ser intressant ut, men upplösningen gör mig lite oroad.

• Medlem
  • 2005-01-25 12:38

varför gör den dig orad? verkar duga perfekt ju eller?

• Medlem
  • 2005-02-03 02:48

http://www.trend-express.com/en/paypalorder.html

blir ett köp för mig snart någon mer som känner sig mogen?
liten quicktime film här http://www.trend-express.com/en/clips/brandneu.html

menyerna ser ju smoooth ut ju, mycket bättre än vad jag trodde, gissa om man blir ybersugen!

1
Bevaka tråden