Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pebbles nya klocka heter Time

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pebble presenterar nya klockan Time som enligt företaget känner användaren och håller koll på rutinerna. Klockan lanseras via finansieringssajten Kickstarter.

Läs hela artikeln här

Grymt, bokat.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-02-24 17:57

Japp, bokade en jag också, men hur väljer man färgen på den?
Kan man inte det?

Ursprungligen av mattiL:

Japp, bokade en jag också, men hur väljer man färgen på den?
Kan man inte det?

När det börjar närma sig fraktdags kommer du få ett formulär där du kan välja färg och bekräfta din adress.

Ursprungligen av mattiL:

Japp, bokade en jag också, men hur väljer man färgen på den?
Kan man inte det?

Allvarligt? Så nära inpå Apple Watch?

Jag är nyfiken på hur och varför=)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-02-24 20:31

Jag gillade ursprungsmodellen, köpte dock ingen, och nu har de färgskärm dessutom.
Och den går en vecka på en laddning, fungerar dessutom med Androidlurar.

Däremot tror jag inte på en klocka som måste laddas varenda dag (eller oftare), hur snygg den än kan tänkas vara..

Jag gillar rutiner och jag tycker att det finns ett stort problem med Pebble som det är idag. Min iPhone laddar jag varje natt och jag vet att den är fulladdad när jag vaknar, problemet med Pebble är att man inte vet när det är dags att ladda den, det kan vara när man vaknar, det kan vara när man sitter i bilen etc. Det är ett rätt stort problem om det ska bli en del av ens vardag att inte veta när man ska behöva ta av den och ladda den. Ett lyxproblem såklart, men inte optimalt.

Men det ska bli spännande att se när den kommer ut, men har svårt att se att de hinner skicka det redan i Maj.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-02-25 09:50

Spännande. Hade det inte varit för Apple Watch så hade jag bokat en.
Men, jag har orginalet och några sju dagar på en laddning har jag då aldrig lyckats med. Max tre dagar klarar den.

Jag har sen snart 2 år den första Pebble, använder den dagligen. Tycker dock att den nya ser riktigt ful ut! Deras riktiga killer feature är väl att den har riktigt bra batteritid+ en skärm som man kan titta på i direkt solljus.

  • Medlem
  • 2015-02-25 21:01
Ursprungligen av koffas:

Jag gillar rutiner och jag tycker att det finns ett stort problem med Pebble som det är idag. Min iPhone laddar jag varje natt och jag vet att den är fulladdad när jag vaknar, problemet med Pebble är att man inte vet när det är dags att ladda den, det kan vara när man vaknar, det kan vara när man sitter i bilen etc. Det är ett rätt stort problem om det ska bli en del av ens vardag att inte veta när man ska behöva ta av den och ladda den. Ett lyxproblem såklart, men inte optimalt.

Men det ska bli spännande att se när den kommer ut, men har svårt att se att de hinner skicka det redan i Maj.

Det är inte ett problem. Laddar min Sony Smartwatch 2 en gång i veckan och den laddar på ingen tid. Laddar även min Gear Circle en gång i veckan. Att ha många prylar som måste laddas varje dag är ett gissel

  • Medlem
  • 2015-02-25 21:02
Ursprungligen av westerlu77:

Jag har sen snart 2 år den första Pebble, använder den dagligen. Tycker dock att den nya ser riktigt ful ut! Deras riktiga killer feature är väl att den har riktigt bra batteritid+ en skärm som man kan titta på i direkt solljus.

Håller med denna är inte snygg ser ut som en leksak. Snyggaste smartwatch just nu är Lg G Urban

Ursprungligen av PaO:

Det är inte ett problem. Laddar min Sony Smartwatch 2 en gång i veckan och den laddar på ingen tid. Laddar även min Gear Circle en gång i veckan. Att ha många prylar som måste laddas varje dag är ett gissel

Uppenbarligen ett problem för mig, kör min Pebble varje dag och riktigt segt när man vaknar på morgonen och ska iväg och man får en notis att 10% av batteriet är kvar och man ska iväg. Jag föredrar, faktiskt, att ladda regelbundet åtminstone så lång tid som det tar att ladda idag, om det kommer att gå att ladda på nån minut i framtiden så kan det helt klart vara ett alternativ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-26 11:55
Ursprungligen av koffas:

Uppenbarligen ett problem för mig, kör min Pebble varje dag och riktigt segt när man vaknar på morgonen och ska iväg och man får en notis att 10% av batteriet är kvar och man ska iväg. Jag föredrar, faktiskt, att ladda regelbundet åtminstone så lång tid som det tar att ladda idag, om det kommer att gå att ladda på nån minut i framtiden så kan det helt klart vara ett alternativ.

Går det inte att lösa problemet genom att ladda Pebble-klockan varje natt?

1
Bevaka tråden