Kernel Panic - MacBook Pro startar inte efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Hoppas att det är någon därute som vet vad jag ska ta mig till. I morse blev min MacBook Pro väldigt seg, och jag bestämde mig för att uppdatera maskinvaran i Appstore. Den uppdaterade och startade om, men under omstarten kommer den vita bilden med äpplet upp som vanligt och efter några sekunder blir det svart text över skärmen och det står bla ¨Debugger called: <panic och ¨Unable to find driver for this platform:.... Vad ska jag göra? Jag har försökt med olika omstarter men det blir exakt likadant igen. Supertacksam för hjälp!

Med vänlig hälsning, Frida

Senast redigerat 2015-02-24 09:47
  • Redaktör
  • Sollentuna
  • 2015-02-24 09:03

Det låter som något som kallas för Kernel Panic, det är inte ett virus, utan operativsystemet stöter på ett allvarligt fel under uppstarten och kraschar.

Den där texten som dyker upp på skärmen förklarar vad som är fel, men det är inte så lätt att förstå vad allt betyder. Du har inte möjlighet att visa upp den för en servicetekniker? Bor du nära en auktoriserad återförsäljare med verkstad eller en Apple-butik?

Ursprungligen av fridar:

...I morse blev min MacBook Pro väldigt seg, och jag bestämde mig för att uppdatera maskinvaran i Appstore...

Vilken MacBook Pro-modell?
Uppdaterade vadå (vilket/vilka program), från vadå (versionsnummer) till vadå (versionsnummer)?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-02-26 21:50

Och det gäller egentligen inte maskinvaran, det är mjukvaran som uppdateras via AppStore.

1
Bevaka tråden