Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att uppdatera router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har en D-link router som jag försöker uppdatera men stöter på flera problem.
Problem 1: Jag kan inte packa upp zip-filerna för firmware som jag laddat ner från D-links supportsida. Det enda som händer när jag försöker öppna dem är att de kopierar sig själva om och om igen.
Problem 2: Jag kommer inte in på D-links sida. I instruktionerna står det att jag "ska lämna lösenordsrutan tom" vilket inte fungerar eftersom de fortsätter begära lösenord.
Har någon koll på hur jag kan komma vidare?

Lite mer information vore kanske bra.

Vilken routermodell är det?
Vilken version av OS X kör du?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Lite mer information vore kanske bra.

Vilken routermodell är det?
Vilken version av OS X kör du?

Absolut! Routern är en D-Link DIR-635. Jag kör OSX Yosemite 10.10.2.

Testat att återställa den? Det brukar man vanligtvis göra genom att hålla in en liten knapp som man kommer åt med en nål eller motsvarande. Ca 10-20 sekunder brukar duga.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att återställa den? Det brukar man vanligtvis göra genom att hålla in en liten knapp som man kommer åt med en nål eller motsvarande. Ca 10-20 sekunder brukar duga.

Tack men måste man inte uppdatera nya firmware så att allt är fräscht? Routern fungerar, mest att det är segt ibland.

Ursprungligen av Linlin:

Tack men måste man inte uppdatera nya firmware så att allt är fräscht? Routern fungerar, mest att det är segt ibland.

Då kanske kan "segeheten" lösas genom en återställning eller en uppdatering.

1
Bevaka tråden