Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner videoklipp från tv4play premium

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er, någon som vet ett sätt att spara ner videoklipp från tv4play premium? Pirateplayer klarar ju inte premiummaterialen tyvärr.
Uppskattar alla tips, vet att GetFLV (getflv.net) fungerar, men jag vill inte betala flera hundra för ett klipp som jag vill ha

Hej
En som funkar väldigt bra är svtplay-dl. Det är dock ett command line verktyg men väldigt enkelt att hantera. Installeras lättas via hombrew brew install svtplay-dl .ts filen kan du sedan lätt konvertera till exemplevis .mkv med hjälp av Handbrake.

Ursprungligen av dvalfrid:

Hej
En som funkar väldigt bra är svtplay-dl. Det är dock ett command line verktyg men väldigt enkelt att hantera. Installeras lättas via hombrew brew install svtplay-dl .ts filen kan du sedan lätt konvertera till exemplevis .mkv med hjälp av Handbrake.

Tackar. Fixar den även premium-content?
Tänkte att det var nån skillnad eftersom pirateplayer inte fixar premium.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-17 14:18
Ursprungligen av dvalfrid:

Hej
En som funkar väldigt bra är svtplay-dl. Det är dock ett command line verktyg men väldigt enkelt att hantera. Installeras lättas via hombrew brew install svtplay-dl .ts filen kan du sedan lätt konvertera till exemplevis .mkv med hjälp av Handbrake.

Konvertera inte med handbrake om du inte går ned betydligt i bitrate, FLV är ju ett kontainerformat och innehåller oftast h264 precis som MKV. Att transkoda från h264-flv till h264-mkv är lossy och om du bara vill kunna spela filen i en spelare så ska du byta container inte transkoda innehållet.

ffmpeg -i filename.flv -vcodec copy -acodec copy filename.mkv

Tack så mycket, svtplay-dl var grymt

Ursprungligen av Elmeholt:

Tack så mycket, svtplay-dl var grymt

Bra att det löste sig för Dig

  • Medlem
  • 2015-02-17 22:19

Har man Google Chrome finns det ett fiffigt sätt att ladda ned video. https://www.youtube.com/watch?v=bW1zs4UVyZ4

  • Medlem
  • 2015-02-17 22:51
Ursprungligen av dvalfrid:

Hej
En som funkar väldigt bra är svtplay-dl. Det är dock ett command line verktyg men väldigt enkelt att hantera. Installeras lättas via hombrew brew install svtplay-dl .ts filen kan du sedan lätt konvertera till exemplevis .mkv med hjälp av Handbrake.

Ursäkta idiotnivån på mina frågor nu. Men terminalen håller jag mig vanligtvis så långt ifrån som jag bara kan...
Först installerar jag alltså Homebrew med deras kommando i terminalen?

Citat:

Och sedan svtplay-dl:

Citat:

brew install svtplay-dl

Har jag förstått saken rätt då? Vad händer? Får man ett verktygsfält i sin webläsare? Hur funkar själva inspelningen? Hoppas ni kan förklara.

Ursprungligen av Dalle:

Ursäkta idiotnivån på mina frågor nu. Men terminalen håller jag mig vanligtvis så långt ifrån som jag bara kan...
Först installerar jag alltså Homebrew med deras kommando i terminalen?
Och sedan svtplay-dl:
Har jag förstått saken rätt då? Vad händer? Får man ett verktygsfält i sin webläsare? Hur funkar själva inspelningen? Hoppas ni kan förklara.

Finns inga dumma frågor

Du har helt rätt med installationen av både homebrew och svtplay-dl.

För att kontrollera om din homebrew installation är frisk.. så kan du köra kommandot brew doctor och sedan fixa de problem som hittas.

svtplay-dl är ett command line verktyg, så du kör det alltså i terminalen. svtplay-dl [options] url för att se vilka options som finns så du kör svtplay-dl -h.

url kan du få via din webläsare, dvs du går till den film du vill se och kopierar url'n och använder den som argument till svtplay-dl

Exempelvis, du vill spela in Skvalan, säsong 13, avnitt 6 så kör du följande kommando i ett terminal fönster:

ps/ glöm inte att även installera om ni vill kunna se krypterade sändningar.

  • RTMPDump 2.4 or higher to download RTMP streams.

  • PyCrypto to download encrypted HLS streams

Senast redigerat 2015-02-17 23:11
  • Medlem
  • 2015-02-17 23:15

@dvalfrid: Tack för hjälpen. Jag får försöka tyda denna grekiska imorgon. Känner att det är alldeles för sent för detta nu.

Undrar om det inte är enklare med en screen-recorder ibland Synd att inte QuickTime tar "internt" ljud också - då hade man bara dragit en ruta över det man vill spela in och tryckt rec. Om man har hyfsat kraftfull dator vill säga. Men det finns ju Camtasia och en uppsjö appar för att spela in hela eller vals del av skärmen - med det ljud man vill ha (mick, linein, usb-mojäng, internt). Å andra sidan är det ju inspelning i realtid och...tja, det är ju 1900-tal kan man säga...realtid...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2015-06-29 22:55

Jag skulle så gärna vilja rippa från TV4 premium...
Nu har jag lyckats installera både Homebrew och svtplay-dl
MEN hur installera jag PyCrypto? (och RTMPdump)???

Ursprungligen av Idewald:

Jag skulle så gärna vilja rippa från TV4 premium...
Nu har jag lyckats installera både Homebrew och svtplay-dl
MEN hur installera jag PyCrypto? (och RTMPdump)???

PYCrypto installeras lättast genom att använda pip.
Du kan installera pip via brew.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2015-07-03 23:07
Ursprungligen av dvalfrid:

PYCrypto installeras lättast genom att använda pip.
Du kan installera pip via brew.

Tackar ödmjukast för hjälpen!
Nu kan till och med jag rippa från tv4 premium

Ursprungligen av Idewald:

Tackar ödmjukast för hjälpen!
Nu kan till och med jag rippa från tv4 premium

Trevligt att det löste sig för Dig.

Ursprungligen av dvalfrid:

Trevligt att det löste sig för Dig.

Är det möjligt att ladda ner DRM-skyddat material också?

1
Bevaka tråden