Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bing har hijackat Safari!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-10 22:17

Nyss när jag skulle söka i Safari på min killes dator så upptäckte jag att startsidan har ändrats från Google till Bing. Trots att den är inställd på Google som sökmotor öppnas bara Bing. Jag har nollställt Safari, men samma sak. Jag blir tokig. Är det ett virus? Nån som vet hur jag får tillbaka Google? Allt jag hittar på nätet är för PC. Det måste ju hänt andra med Mac. Väl? Hjälp. / Lena

  • Medlem
  • 2015-02-10 22:25
Senast redigerat 2015-02-10 23:48
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2015-02-10 22:27
Ursprungligen av LenaH:

Nyss när jag skulle söka i Safari på min killes dator så upptäckte jag att startsidan har ändrats från Google till Bing. Trots att den är inställd på Google som sökmotor öppnas bara Bing. Jag har nollställt Safari, men samma sak. Jag blir tokig. Är det ett virus? Nån som vet hur jag får tillbaka Google? Allt jag hittar på nätet är för PC. Det måste ju hänt andra med Mac. Väl? Hjälp. / Lena

Kolla om det finns några tillägg i Webbläsaren. Det är ett problem som flera bekanta till mig har när de laddar ner film från nätet. Det kommer med ett litet tillägg som ändrar om i Webbläsaren. (Jag anklagar inte din kille för nedladdning, men jag vet att det inte är ett ovanligt problem)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2015-02-10 22:33
Ursprungligen av Måns97:

Kolla om det finns några tillägg i Webbläsaren. Det är ett problem som flera bekanta till mig har när de laddar ner film från nätet. Det kommer med ett litet tillägg som ändrar om i Webbläsaren. (Jag anklagar inte din kille för nedladdning, men jag vet att det inte är ett ovanligt problem)

Haha, det är ok. Men jag slängde nåt tillägg som fanns där tidigare och trodde det skulle funka, men icke. Har även valt "nollställ Safari..." utan framgång. Nåt annat tips?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-02-11 05:14
1
Bevaka tråden