Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt plötsligt tar inte Apple Mail emot epost från Exchange-servern...!?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt sista brev i Apples egna mail-app är från i onsdags. Öppnar jag MS Outlook på iPaden så är det dock som det ska, dvs alla mail t o m några minuter sen är med.

Jag har provat att radera kontot och lägga tillbaka det, starta om iPaden samt att inaktiverar alla andra e-postkonton som jag har på iPaden.

Det är samma sak på iPhone, fast där har jag ett brev från i torsdags också, innan de tar slut.

Google ger mig några tips, men inget som funkar. Jag vill gärna läsa mailen från Apple Mail. Någon som vet vad jag ska göra!?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-10 14:25
Ursprungligen av carlsson:

Mitt sista brev i Apples egna mail-app är från i onsdags. Öppnar jag MS Outlook på iPaden så är det dock som det ska, dvs alla mail t o m några minuter sen är med.

Jag har provat att radera kontot och lägga tillbaka det, starta om iPaden samt att inaktiverar alla andra e-postkonton som jag har på iPaden.

Det är samma sak på iPhone, fast där har jag ett brev från i torsdags också, innan de tar slut.

Google ger mig några tips, men inget som funkar. Jag vill gärna läsa mailen från Apple Mail. Någon som vet vad jag ska göra!?!

Har du ställt in kontona som POP eller IMAP? Om du ska ha samma epost synkroniserade på flera olika enheter så behöver det vara inställt som IMAP.

Nu vet jag inte om det är en Gmail-adress du har, men eftersom du nämner Google så länkar till deras förklaring. Klicka i knappen längst ner att du vill få IMAP inställt så kommer instruktion:
Komma igång med IMAP och POP

Det är en Exchange-server (lite otydligt, står i rubriken men inte i texten).

Det är heller så att inget har ändrats. Och mina kollegor som kör mot samma server har inga problem.

Jag gjorde iofs 10.8.3-uppdateringen för några dagar sen, kanske har med det att göra....? *hmmmm*

Nu blir det återställning!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-02-10 14:35
Ursprungligen av carlsson:

Det är en Exchange-server (lite otydligt, står i rubriken men inte i texten).

Ah, jag missade rubriken :-). Jag har aldrig kört Exchange själv. Hoppas återställning fixar.

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-02-10 17:15

Om du går in i den Exchange-mail i er OWA kan du se vilka mobila enheter som är registrerade till kontot. Deleata iPaden och iPhonen därifrån. Ta sedan bort kontot från iPaden och iPhonen och lägg till dom igen.

Jag hade samma problem som du för några veckor sen och det löste problemet.

Återställning hjälpte inte. Nu ska jag få våra IT-killar att genomföra Gurras råd.

Tack så länge!

  • Medlem
  • Boston
  • 2015-02-10 20:02
Ursprungligen av carlsson:

Återställning hjälpte inte. Nu ska jag få våra IT-killar att genomföra Gurras råd.

Tack så länge!

Om du har tillgång till Outlook Web Access (OWA) kan du fixa det själv. Under Settings/Phone ser du dina prylar och kan ta bort kopplingen.

Har ingen aning om hur man kommer åt det. Kan komma åt mitt Exchange-konto via Windows 7, Outlook för Mac eller Mail.app. Kan det hjälpa?

Kan du inte komma åt mailen via webbmail?

Det är nämligen det som menas med OWA.

Jag hittade sökvägen via Exchange i W7. Nu har jag tagit bort enheterna, lagt till kontot igen och den håller på att synka.

...och där var den klar! Fortfarande inga mail efter onsdags.

Måste ju vara något fel på mitt konto? Går det göra nån reparation eller motsvarande på servern?

Jag hade ovanligt många mail i min inkorg så jag flyttade över alla dem lokalt till Macen, och nu funkar det! Måste varit något trasig mail som låg och störde...?

Skumt iallafall. Tack för hjälpen allihopa!!

1
Bevaka tråden