Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cornings nya glas är reptåligt som safirglas

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Corning har tagit fram en ny typ av glas som de säger är nästan lika reptåligt som safirglas. Det kallas för Project Phire.

Läs hela artikeln här

"...reptåligheten som närmar sig safirglas."
är inte samma sak som:
"Cornings nya glas är reptåligt som safirglas"

Att dom väljer att använda "närmar sig" betyder att Safirglas fortfarande är betydligt reptåligare - avståndet är betydande. Annars skulle dom aldrig använda en sådan formulering.

Ursprungligen av Demiurgen:

"...reptåligheten som närmar sig safirglas."
är inte samma sak som:
"Cornings nya glas är reptåligt som safirglas"

Att dom väljer att använda "närmar sig" betyder att Safirglas fortfarande är betydligt reptåligare - avståndet är betydande. Annars skulle dom aldrig använda en sådan formulering.

Om det är betydande skillnad eller inte kan vi bara spekulera i, men du har rätt i att det saknas ett nästan i min artikel. Jag tycker det är lovande att Corning inte ligger på latsidan i alla fall, eftersom det här kaoset kring GTAT tyder på att safirglas kanske inte hamnar på några Iphone-skärmar i första taget. Hur bra deras Project Phire-glas blir får vi ju veta när det släpps. Stryktåliga enheter är ju att föredra eftersom i alla fall jag tappar den där såphala mobilen i marken då och då. Än så länge har jag inte lyckats spräcka skärmen, men det kan nog mest vara en tidsfråga

1
Bevaka tråden