Seg Mail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt en ny Pro retina 13 som nu är en vecka gammal. Allt fungerar felfritt men helt plötsligt har funktionen då jag ska e-posta pdf via mailprogrammet gått från att öppna mailet med infogad pdf från 1 sekund till 1 minut. För att klargöra är det funktionen när man ska skriva ut, där man kan välja att "e-posta pdf" som tar väldigt lång tid innan mailet med önskad pdf öppnas. Installerade java för nyligen och vet inte om det funkade "normalt" efteråt eller ifall det blev segt pga det. Har plockat bort java men problemet kvarstår.

Någon som varit med om liknande problem som kan ge tips om vad det kan vara?

Ursprungligen av Perkar:

...funktionen när man ska skriva ut, där man kan välja att "e-posta pdf"...

Från vilket program gör du utskriften? Förhandsvisning? Adobe Reader? Annat?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Från vilket program gör du utskriften? Förhandsvisning? Adobe Reader? Annat?

Jag brukar får pdf-er som är webbaserade som jag skriver ut genom firefox, men har även testat safari och är lika seg länkning därifrån.
Har även testat att e-posta en vanlig pdf och går också segt

Ursprungligen av Perkar:

Jag brukar får pdf-er som är webbaserade...

Men om dokumentet redan är en PDF, så behöver du ju inte göra om den till en PDF en gång till.

Utskriftsfunktionen "Eposta PDF" är ju till för att först göra om ett dokument till PDF och sedan lägga det som en bilaga i ett mail.

Om du redan har en PDF så är det bara att spara ner den någonstans, och sen bara dra den till Mail, eller via menyer i Mail välja att bifoga den.

Ursprungligen av Perkar:

...Har även testat att e-posta en vanlig pdf

Vad menar du med "en vanlig pdf"? En pdf är en pdf, oavsett om du öppnar den i en webbläsare eller någon annanstans.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men om dokumentet redan är en PDF, så behöver du ju inte göra om den till en PDF en gång till.

Utskriftsfunktionen "Eposta PDF" är ju till för att först göra om ett dokument till PDF och sedan lägga det som en bilaga i ett mail.

Om du redan har en PDF så är det bara att spara ner den någonstans, och sen bara dra den till Mail, eller via menyer i Mail välja att bifoga den.

Vad menar du med "en vanlig pdf"? En pdf är en pdf, oavsett om du öppnar den i en webbläsare eller någon annanstans.

Det är ett webbaserat utskriftsfönster som jag får upp PDF-filer i. Då jag inte har rätt skrivare kopplad till datorn för just dessa dokument så använder jag CMD+P och Eposta Pdf till min stationära dator för att där ifrån skriva ut.
Det jag menar med att om jag öppnar ett sparad PDF på datorn och använder CMD+P och eposta PDF där ifrån så är det fortfarande lika segt.

Ursprungligen av Perkar:

Det är ett webbaserat utskriftsfönster som jag får upp PDF-filer i. Då jag inte har rätt skrivare kopplad till datorn för just dessa dokument så använder jag CMD+P och Eposta Pdf till min stationära dator för att där ifrån skriva ut.
Det jag menar med att om jag öppnar ett sparad PDF på datorn och använder CMD+P och eposta PDF där ifrån så är det fortfarande lika segt.

- När det gäller redan sparade PDF:
Varför går du omvägen via en utskrift och "Eposta PDF"? Om det redan är en PDF så kan du ju bara dra den till Mail, och sedan skicka.

- När det gäller det webbaserade:
Jag förstår inte vad du menar med "webbaserat utskriftsfönster"? Är det inte en PDF som du har i ett webbläsarfönster?
Inte heller här förstår jag varför man ska behöva gå omvägen via en utskrift.
Om du har en PDF i ett webbläsarfönster så kan du ju välja att spara den, och sedan bara dra den till Mail.

1
Bevaka tråden