Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka mailkonton

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

snurrat till det med inställningarna i mail. Har frågat innan men blir inte riktigt klok. Kanske tycke och smak, men vad rekommenderas? Flytta borttagna mail i iOS eller Mail på Macen till lokala Papperskorgen på resp enhet eller välja "på servern"?

Har lite problem m utrymme på min iPad Air 16gb. iCloud Drive är lugnt, köpt mycket utrymme. Tar mailen mer minne på iPaden om jag slänger mail i Papperskorg på min iPad istf på servern? För mig är ja det logiska alternativet.
Vet att jag kan välja att radera mail permanent med tätare intervall under inställningar, men jag vill ha en andra chans att plocka dem ur papperskorgen utan att arkivera.

Med gmail tycker jag det funkar bäst att välja deleted messages på serven.
Snurrigt? Hoppas inte

Ursprungligen av citygirl76:

snurrat till det med inställningarna i mail. Har frågat innan men blir inte riktigt klok. Kanske tycke och smak, men vad rekommenderas? Flytta borttagna mail i iOS eller Mail på Macen till lokala Papperskorgen på resp enhet eller välja "på servern"?

Har lite problem m utrymme på min iPad Air 16gb. iCloud Drive är lugnt, köpt mycket utrymme. Tar mailen mer minne på iPaden om jag slänger mail i Papperskorg på min iPad istf på servern? För mig är ja det logiska alternativet.
Vet att jag kan välja att radera mail permanent med tätare intervall under inställningar, men jag vill ha en andra chans att plocka dem ur papperskorgen utan att arkivera.

Med gmail tycker jag det funkar bäst att välja deleted messages på serven.
Snurrigt? Hoppas inte

Så din fråga är om det är bäst att radera mail lokalt eller på servern? Fast samtidigt så säger du att du upplever det bäst att välja att ta bort på servern? Kan du tydliggöra? Har din mailleverantör stöd för IMAP så förespråkar jag iaf att de tas bort på servern.

Tack för svar

Det jag menade var att min gmail (IMAP) verkar funka bra som jag haft det innan med spara på servern på alla enheter. Mina funderingar var om jag skulle ändra det till att använda den lokala papperskorgen på min iPad istället för att spara utrymme. Då hamnar ju mailen inte automatiskt i iPadens papperskorg bara för att jag raderar dem i gmail på Macen. men det kanske inte sparar så mycket plats ändå. Mailen är inte det som slukar mest av de 16GB.

iCloudkontot använder jag knappt så det är väl ingen big deal eg, men jag provar att ändra inställningarna till Papperskorgen på min iPad istf på servern. Får knappt några mail alls till den.

Får prova mig fram men då vet jag vad du rekommenderar

Ursprungligen av citygirl76:

Tack för svar

Det jag menade var att min gmail (IMAP) verkar funka bra som jag haft det innan med spara på servern på alla enheter. Mina funderingar var om jag skulle ändra det till att använda den lokala papperskorgen på min iPad istället för att spara utrymme. Då hamnar ju mailen inte automatiskt i iPadens papperskorg bara för att jag raderar dem i gmail på Macen. men det kanske inte sparar så mycket plats ändå. Mailen är inte det som slukar mest av de 16GB.

iCloudkontot använder jag knappt så det är väl ingen big deal eg, men jag provar att ändra inställningarna till Papperskorgen på min iPad istf på servern. Får knappt några mail alls till den.

Får prova mig fram men då vet jag vad du rekommenderar

Vill du spara utrymme så bör du kolla annanstans. Min mail.app tar endast upp ca 40 MB.

Hur mycket utrymme apparna tar ser du under: Inställningar -> Allmänt -> Användning -> Lagring.

Jag såg det då jag var inne och kikade under användning. Tänkte väl mer att många bäckar små. Vissa saker vill jag inte avstå från.

Skulle köpt en iPad med mer minne. Får bli nästa gång

1
Bevaka tråden