Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste logga in varje gång jag använder FB och e-post

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag bytte webbläsare till Chrome för ett tag sen. Nu måste jag logga in varenda gång när jag vill kika på Facebook och google.
Har försökt ställa inställningar så som jag tror att dem ska vara. Ingen framgång …

Förut behövde jag nästan aldrig logga in så ofta. Sen hade jag redan förut velat ha en extra säkerhet genom att man måste ange också ett lösenord via SMS för att kunna logga in. Det behövdes inte så ofta då, nu måste jag göra så regelbundet varenda gång.

Har loggat in ibland på nämnda konton på jobbet också, men ytterst sällan. Vad ska jag göra för att återställa inställningarna så att jag slipper att krångla varje gång jag vill in på fejan och google?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-01-17 23:27
Ursprungligen av pick-me-up:

Jag bytte webbläsare till Chrome för ett tag sen. Nu måste jag logga in varenda gång när jag vill kika på Facebook och google.
Har försökt ställa inställningar så som jag tror att dem ska vara. Ingen framgång …

Förut behövde jag nästan aldrig logga in så ofta. Sen hade jag redan förut velat ha en extra säkerhet genom att man måste ange också ett lösenord via SMS för att kunna logga in. Det behövdes inte så ofta då, nu måste jag göra så regelbundet varenda gång.

Har loggat in ibland på nämnda konton på jobbet också, men ytterst sällan. Vad ska jag göra för att återställa inställningarna så att jag slipper att krångla varje gång jag vill in på fejan och google?

Du berättar inte vad du använder för dator eller operativsystem, så jag antar att du pratar om Mac OS X.
Lösenorden sparas antingen i Chrome, Settings>Show Advanced Settings>Passwords and Forms (Manage passwords) eller i Key Chain.

Vad gäller Chrome kan du ju först kolla om inloggningen/lösenordet du söker finns där, och om det finns där ta bort det och sedan göra ett nytt inloggningsförsök, detta borde spara om lösenordet.

Keychain kan få spunk ibland, men där finns ett menyval KeyChain First Aid som kan kontrollera om det finns några problem och även försöka fixa problemen.

Mer info finns här KeyChain info om First Aid inte hjälper.

Tack, Matti!

jag har Snöleopard på min iMac som har några år på nacken … Nu upptäckte jag att jag kunde komma in på Safaris google utan att logga in alls! Så förmodligen har jag varit inloggad där hela tiden!

På nyckelringsreparation fanns inga problem. Allt verkar vara i sin ordning.

Kan det vara så att jag måste logga först ut från Safari, innan jag kan logga in på Chrome utan att varje gång behöva skriva in lösenord, eller vad sjutton kan jag göra?

1
Bevaka tråden