Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wifi med timecapsule

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har köpt en tc för någon månad sedan.
Har telia 100/100, har bryggat deras router för att köra wifi på tc.
Är inte så jätte imponerad av det. Har ju hört att fiber ska nästan vara lika revolutinerande som hjulet.... då är det i så fall punktering på mitt hjul.
Streaming till min ATV så buffrar det, det är dålig täckning på nedervåningen. Uppe har jag inte alls. bor på 100m2 och det är ett gammalt trähus som inte är några tjocka väggar i.
Sen har jag provat att ringa hem i bland med face time, men det funkar också bara ibland tar jäääätte lång tid att ansluta...
Däremot ringde min fru mig i morse på face time på väg till jobbet och då funkade det kanon.Kopplade upp med en gång (då satt hon i bilen o körde på 3g.) (jag också).
Är det nån som har en aning om varför det funkar så jävla dåligt?
Behöver hjälp för jag gillar ju produkterna.
Är det någon inställning på TC:n?

Tacksam för hjälp.

Är det då den senaste modellen? Vad får du för hastighet trådlöst om du står i samma rum och kör bredbandskollen? Vilken kanal kör du på och vilken/vilka frekvenser? Går det lika slött om du kör trådlöst via Telias router?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är det då den senaste modellen? Vad får du för hastighet trådlöst om du står i samma rum och kör bredbandskollen? Vilken kanal kör du på och vilken/vilka frekvenser? Går det lika slött om du kör trådlöst via Telias router?

Har inte kört nåt på Telias router.
Det är inte den senaste versionen av tc. Har ingen anin vilken kanal och frekvens jag kör på? Vad ska man ha?
Ska återkomma då jag gjort BBK.

Ursprungligen av J3sp3r:

Har inte kört nåt på Telias router.
Det är inte den senaste versionen av tc. Har ingen anin vilken kanal och frekvens jag kör på? Vad ska man ha?
Ska återkomma då jag gjort BBK.

Ursprungligen av J3sp3r:

Har inte kört nåt på Telias router.
Det är inte den senaste versionen av tc. Har ingen anin vilken kanal och frekvens jag kör på? Vad ska man ha?
Ska återkomma då jag gjort BBK.

Vilken kanal beror på hur det ser ut i övrigt, dvs vilka kanaler övriga nätverk använder. Bra om du tar reda på vilken router du har. Här kan du läsa på lite och förstå varför jag frågar:
http://www.extremetech.com/computing/179344-h...

Testa med Telias router för felsökningens skull.

Ursprungligen av J3sp3r:

Nästan acceptabelt kan jag tycka, men det går nog att optimera. Men en bra start är då att ta reda på vilken router du faktiskt har för att få veta vad vi kan vänta oss av den.

I Airport Utility kan du testa att ställa in den på 5 GHz:

Ok! Schyst.
Ja jag får kolla på det där då jag kommer hem. Blir borta en vecka nu..
Tycker ändå det är konstigt då det fungerar bättre på datorn tex än på i pads o i phone.
Sen är det ju 100/100 jag pröjsar för

Ursprungligen av J3sp3r:

Ok! Schyst.
Ja jag får kolla på det där då jag kommer hem. Blir borta en vecka nu..
Tycker ändå det är konstigt då det fungerar bättre på datorn tex än på i pads o i phone.
Sen är det ju 100/100 jag pröjsar för

Är säkert bättre chip för trådlöst i din dator än i din iPad och iPhone.

Du betalar för 100/100 via ethernet, inte trådlöst.

1
Bevaka tråden