Gömma inspelningsknapp samt timer.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-10 17:23

Hej, när man spelar in video från quicktime via iphonens kamera så kommer ju inspelningsknapp samt timer med i filmen, se bifogad bild. Min fråga är kan man gömma dessa under inspelning?

Vad menar du med "från Quicktime"? Berätta gärna lite mer om vad det är du gör.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2015-01-10 20:21

@Jesper Olsson: jag antar att det är den nya funktionen att göra skärminspelningar av iOS via lightningkabeln till Quicktime i datorn som avses.
https://developer.apple.com/app-store/app-pre...

Citat:

With iOS 8 and OS X Yosemite, you can capture real-time footage of your app directly from your iOS device. Simply connect your device to your Mac using the Lightning connector and it will be automatically available as a video camera. You can capture anything you’re doing on-screen directly to your Mac using QuickTime Player.

@frans89: Nu har jag ingen mac i närheten att testa på, men jag skulle anta att det inte går att få bort videokontrollerna. Inspelningsfunktionen som Apple erbjuder i QT är till för att visa hur en app ser ut och fungerar med dess fulla gränssnitt, så att man t.ex. kan demonstrera en viss funktion.

Det du söker är kanske en app som låter dig använda iPhonen som en wifi-kamera som kan fjärrstyras? Det finns flera tredjepartsappar, några exempel bland flera som finns på App Store är:
iWebcamera
Mobiola WebCamera

Ursprungligen av IngoX:

...jag antar att det är den nya funktionen att göra skärminspelningar av iOS via lightningkabeln till Quicktime i datorn som avses...

Ja, det är det nog, men det som gjorde att jag undrade var att det stod från Quicktime. På den beskrivningen kändes det som att inspelningen gick i andra riktningen.

1
Bevaka tråden