Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela en kalender som ligger i exchange

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Jag har fyllt min kalender med alla bokade marknadsaktiviteter för 2015, vilket blev en hel del. Den här kalendern vill jag nu dela till alla berörda inom företaget som tyvärr sitter i PC miljö. Dock så använder vi exchange. Jag hittar då inget sätt att dela kalendern via exchange. Däremot så är det ju inga problem att dela icloud.
Alt 2 hade ju varit att enkelt kunna printa ut en lista där endast datumen med aktiviteter är med. Som det är nu så får jag ju alla datum vilket jag absolut inte behöver. Någon som har en idé om hur jag skall gå tillväga?

Skapa en publik kalender på Exchange-servern som rätt personer har access till.

Ursprungligen av keptang:

Skapa en publik kalender på Exchange-servern som rätt personer har access till.

Tack, men det var inte populärt på IT;) Vet du om det går att printa ut en lista med enbart aktiviteterna?

Exchange har det stödet. Om företaget använder OWA (Outlook Web App) kan du logga in på ditt mailkonto och dela dem där.

Eller göra det från en Windows-maskin med Outlook.

Ursprungligen av Borttaget:

Exchange har det stödet. Om företaget använder OWA (Outlook Web App) kan du logga in på ditt mailkonto och dela dem där.

Eller göra det från en Windows-maskin med Outlook.

Japp jag gjorde det och det funkade. Däremot gällande andra frågan om utskrifter på aktiviteter så är det mer problem. Jag har outlook mac 2011 medans kollegorna då kör i windowsmiljö. I deras outlook så kan dom skriva ut detaljerad lista från kalendern med efterfrågade aktiviteter, dock inte från outlook mac 2011.

Senast redigerat 2018-07-23 12:58
Ursprungligen av Mats Edfeldt:

Japp jag gjorde det och det funkade. Däremot gällande andra frågan om utskrifter på aktiviteter så är det mer problem. Jag har outlook mac 2011 medans kollegorna då kör i windowsmiljö. I deras outlook så kan dom skriva ut detaljerad lista från kalendern med efterfrågade aktiviteter, dock inte från outlook mac 2011.

Mycket du inte kan göra i Outlook for Mac.

Anledningen till jag slutat använda den helt och använder remote app.

Ursprungligen av Borttaget:

Mycket du inte kan göra i Outlook for Mac.

Anledningen till jag slutat använda den helt och använder remote app.

Förstår dig;) tack för hjälpen

Senast redigerat 2018-07-23 12:59
1
Bevaka tråden