Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac testar Olloclips objektiv för Iphone 6

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Olloclip har gjort sig kända för sina objektiv med flera linser i ett och släppte nyligen ett tillbehör med fyra linser för Iphone 6 och 6 Plus. 99mac tog linserna med sig till Gotland för att se vad de går för.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Olloclip har gjort sig kända för sina objektiv med flera linser i ett och släppte nyligen ett tillbehör med fyra linser för Iphone 6 och 6 Plus. 99mac tog linserna med sig till Gotland för att se vad de går för.

Läs hela artikeln här

En petitesskommentar?

Citat:

"Objektivet passar både Iphone 6 och 6 Plus, men för att det ska sitta bra på den större telefonen måste man byta en liten gummilist som ligger mot telefonens ovandel när objektivet sitter på enheten."

Den kommer med två olika lister - en för 6, en för 6 plus - så man måste bestämma vilken man ska använda. Ingen av listerna är förinstallerade.

Jag gillar verkligen Olloclip och fisheyeoptiken används troligen bäst till video där den ger vidvinkel utan "fisheyeeffekt". Riktigt användbart.

Och jag håller med, de gör sig bra för sefies även om jag hellre kör med vidvinkeln?. -25 grader just nu

Det nya fästet som optiken kommer med är en bra vidareutveckling från 5/5s modellen och förenklar hanteringen när jag har med mig optiken (vilket är så ofta som möjligt)

Ursprungligen av BlackSmp:

En petitesskommentar?

Den kommer med två olika lister - en för 6, en för 6 plus - så man måste bestämma vilken man ska använda. Ingen av listerna är förinstallerade.

Jag gillar verkligen Olloclip och fisheyeoptiken används troligen bäst till video där den ger vidvinkel utan "fisheyeeffekt". Riktigt användbart.

Och jag håller med, de gör sig bra för sefies även om jag hellre kör med vidvinkeln?. -25 grader just nu

Det nya fästet som optiken kommer med är en bra vidareutveckling från 5/5s modellen och förenklar hanteringen när jag har med mig optiken (vilket är så ofta som möjligt)

Ah, mitt testexemplar hade redan ena listen isatt, tack för informationen. Uppdaterar texten.

värsta gsh grejen ^^

1
Bevaka tråden