Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yosemite - Startup Manager

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-20 16:46

Har fått hem en ny iMac med Fusion Drive och fabriksinstallerat OS X. När jag "Option-bootar" datorn ser jag här endast två identiska enheter. Båda heter Macintosh HD och det verkar inte spela någon roll vilken man väljer, OS X startar i båda fallen. Ska det vara så här?

Tidigare har man även kommit åt recovery partitionen i Startup Manager, men det verkar man inte göra längre... Undrar varför?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-21 05:17
Ursprungligen av lensv:

Har fått hem en ny iMac med Fusion Drive och fabriksinstallerat OS X. När jag "Option-bootar" datorn ser jag här endast två identiska enheter. Båda heter Macintosh HD och det verkar inte spela någon roll vilken man väljer, OS X startar i båda fallen. Ska det vara så här?

Tidigare har man även kommit åt recovery partitionen i Startup Manager, men det verkar man inte göra längre... Undrar varför?

Prova att starta med ⌘ +R.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-12-21 17:22
Ursprungligen av reboot81:

Prova att starta med ⌘ +R.

Jo det vet jag funkar, men är recovery-alternativet borttaget ifrån Startup Manager i OS X 10.10?

Vad har ni andra som kör Yosemite för enheter att välja i den här miljön?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2015-01-04 09:03

Pratade med Apples supportavdelning och det är så att recoverypartitionen inte längre är tillgänglig i Startup Manager fr.o.m. Yosemite. Varför är dock oklart.

När det gäller de två identiska diskarna så har det, som jag misstänkte med Fusion Drive att göra. Det är endast i datorer med denna diskuppsättning som det ser ut så här.

1
Bevaka tråden