Halloj,

Har slitit mitt hår en stund nu, så jag ger upp och frågar istället... har en Imac anno mid-2011. Har fungerat ypperligt och jag hade uppgraderat den till senaste operativet. Funderade på att sälja den så jag blåste den och ominstallerade alltihop. Hade en skiva med operativ 10.6.8 så det körde jag in, men det verkade inte som om app store fanns där från början, men efter en systemuppdatering trillade app store in i burken.

Men när jag går in i app store så händer det ingenting när jag trycker på "hämta" eller "köp", rutan trycks ner jag klickar på den, och blir lite skuggad, eller vad man ska säga, men inget händer, vilket ju innebär att jag inte kan ladda ner något, t ex senaste operativet som jag tänkte installera igen. Andra, icke-appstore nedladdningar funkar bra, men inte app store. Har provat att logga in och ur app store, men utan resultat. Itunes fungerar inte heller, skadat eller installerat på fel sätt säger datorn, och den går ju inte ladda ner heller för mitt operativ är för gammalt.

Kanske superenkelt att lösa(?), har bara haft mac ett halvår, men lyckades åtminstone inte googla till mig något svar. Vore väldigt tacksam för några kloka råd här...