Inställning för MBP Retina skärmen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-12-12 00:20

Är det någon som testat olika presets i färginställningarna på Macbook Pro Retina 15" (Late 2014)? Som standard står den ju på "Color LCD". Är det som sagt någon som antingen kalibrerat den själv eller valt någon av de andra presets som finns att välja på?

Är det alltid bäst att också ha den på "Best for display" alternativet, eller är det någon som ändrat där också?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-12-12 05:36

Varför testar du inte själv och gör din egen bedömning instället för att gå efter vad andra säger?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2014-12-12 09:24
Ursprungligen av lappen71:

Varför testar du inte själv och gör din egen bedömning instället för att gå efter vad andra säger?

Eller varför inte fråga andra som redan provat först, och som kanske är bättre på färgåtergivning än jag?

Ursprungligen av Matsaki:

...Är det alltid bäst att också ha den på "Best for display"...

Om ett alternativ alltid hade varit bäst, så hade det förmodligen inte funnits några andra alternativ.

Men jag förstår varför du frågar. Det kan vara betryggande att höra vilka alternativ andra har valt.

Men jag förstår också Lappens inlägg. För det handlar ju ändå om vad dina ögon tycker, och vad du ska använda skärmen till. Att bara göra som alla andra är inte alltid bäst.

1
Bevaka tråden