Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av epost

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Hur gör jag om jag vill spara ett års epost?

Jag har lite problem då jag verkar fått ner någon malware via program inladdning. Mac Keeper poppar upp ibland och jag kan ej logga in på iColoud. Safari tappar Adblock Plus vid omstart av safari. Har provat att rensa filer i datorn men får ej väck skiten...

Valet är nu att rensa helt och göra en nyinstallation och jag avser att spara ner ett antal epost men ej hela brevlådan.

Har sökt men hittar ej vad jag är ute efter.

Någon som vet hur jag laddar ner ett gäng mail som skall importeras tillbaka?

Mvh

Anders

Program Apple mail

Dator:MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013)
2.8 GHz Intel Core i7, 16 GB 1600 MHz DDR
OSX 10.10.1

Ursprungligen av anders884:

...Har provat att rensa filer i datorn men får ej väck skiten...

Använd det här:
http://www.adwaremedic.com/index.php

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har kört programmet och det hittade någon fil som togs bort. Men problemen återstår.

How to uninstall Mackeeper

När vi ändå är igång. Vilken leverantör har du på mailen?
Är det Google, Microsoft, egen domän eller kanske din Internetleverantör.

Den egentliga frågan jag vill ha svar på är om du använder IMAP, Exchange eller POP3?

Anledningen är att om du använder Exchange eller IMAP finns mailen på servern och försvinner inte även om du installerar om din dator.

POP3 däremot måste du ha backup på då det sparas lokalt på din dator.

Ursprungligen av Borttaget:

Jag har aldrig installerat programmet men likväl poppar ibland deras hemsida upp på min safari i ett nytt fönster. Hittar inget på min HD med deras program, ganska så lurt. Vart inne i förra veckan på Appel Store när jag inte kunde logga in på iCloud via systeminställningar.
Dom tyckte att det kunde vara vettigt att starta om med en färsk installation.

Tack för svaren

Senast redigerat 2018-07-23 12:51

Har Yahoo.se, ser nu att det är IMAP. Så då kanske det är bara att köra? Jag har Time Machine som sista utväg/backup

Ursprungligen av anders884:

Har Yahoo.se, ser nu att det är IMAP. Så då kanske det är bara att köra? Jag har Time Machine som sista utväg/backup

Mailen finns hos Yahoo på deras mailservrar. Inget att oroa sig för om du installerar om.

Dvs. så länge du inte använder funktionen arkivera lokalt på datorn.

Ursprungligen av Borttaget:

Mailen finns hos Yahoo på deras mailservrar. Inget att oroa sig för om du installerar om.

Dvs. så länge du inte använder funktionen arkivera lokalt på datorn.

Ok, tack jag provar!

Loggade in på Yahoo och där ligger mail kvar minst ett år tillbaka i tiden.

Tack för hjälpen!

God Jul

Anders

Senast redigerat 2018-07-23 12:51
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-12-11 00:06
Ursprungligen av anders884:

Jag har aldrig installerat programmet…

Då följde det kanske med nåt annat program som du installerade. Var kritiskt. Kolla källan. Läs på om programmet du laddar ner, tex på wikipedia/99mac/macrumours.com.

Ursprungligen av reboot81:

Då följde det kanske med nåt annat program som du installerade. Var kritiskt. Kolla källan. Läs på om programmet du laddar ner, tex på wikipedia/99mac/macrumours.com.

Troligen menar han poppar upp som i Safari som reklamruta.

1
Bevaka tråden