Day One och Dropbox login - Error (403)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2014-12-04 11:27

Försöker få appen Day One att synka med Dropbox på min Macbook Air (2011) men får hela tiden "Error 403" när jag försöker logga in i Dropbox. Har provat rensa kakorna i Safari plus startat om Macen men utan resultat. Synken funkar bra på iPhone och Mac mini för övrigt. Någon som har/har haft samma problem och hittat en lösning? Problemet ligger alltså inte i Day One utan i inloggningen till Dropbox.

Så du får samma fel när du går till https://www.dropbox.com/ i Safari och försöker logga in?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2014-12-04 11:44
Ursprungligen av keptang:

Så du får samma fel när du går till https://www.dropbox.com/ i Safari och försöker logga in?

Ja.

Problemet ligger i Safari. Provade precis att installera Chrome och då fungerade det. Finns det något annat sätt att rensa/nollställa Safari förutom "Rensa historik och webbplatsdata" i Safari-menyn?

Skumt, kolla så du inte har några addons/plugins i Safari som kan ställa till det.

1
Bevaka tråden