Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spillt vatten på datorn..?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lyckades med bedriften att spilla vatten på min relativt nya MacBook PRO (inköpt i maj 2014). Kostnaden för att laga ligger på 7500kr enligt Apple (tangentbordet måste bytas o det sitter tydligen samman med batteriet o diverse annat så allt måste bytas ut). Vet någon där ute om det finns något billigare ställe att laga datorn på?

Tacksam för svar!!

//dempaman

Hemförsäkring?

  • Medlem
  • 2014-12-03 14:17

Låter som att logikkortet har blivit dränkt. Har du någon drulle på din hemförsäkring? Annars är det nog tyvärr bara att slanta upp... Eller köpa nytt.

Om den var igång eller om du försökt starta den direkt efter olyckan är det nog kört då det med största sannolikhet bränts lite kretsar.

Finns annars sätt att rädda en på genom vissa tömnings/torknings procedurer som funkar för kranvatten. Saltvatten är en annan sak dock, mer som en tickande bomb typ.

Billigt är nog inte rätt ställe att leta efter då det går åt en auktoriserad verkstad eller Apple verkstad för detta gissar jag, en auktoriserad verkstad kan tom bli dyrare än Apples egna då dom lägger till telefonkostnader etc etc oftast.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-12-03 15:22

Om du vill ha en second opinion kan du söka vilka auktoriserade serviceställen som finns i din närhet här:
https://locate.apple.com/se/sv/

Ursprungligen av Dempaman:

Jag lyckades med bedriften att spilla vatten på min relativt nya MacBook PRO (inköpt i maj 2014). Kostnaden för att laga ligger på 7500kr enligt Apple (tangentbordet måste bytas o det sitter tydligen samman med batteriet o diverse annat så allt måste bytas ut). Vet någon där ute om det finns något billigare ställe att laga datorn på?

Tacksam för svar!!

//dempaman

hände mig nyligen... fick ta de på hemförsäkringen o sen köpte jag en ny, går nog inte göra på nått annat sätt tyvärr.

1
Bevaka tråden