Problem med Synology DS413j

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problemet började med att min Synology DS413j rapporterade att en disk har slutat att fungera. Jag bytte ut disk 3, köpte en ny (WD 2TB Red) och ersatte den som var trasig (degraded). Sedan när jag startade upp med den nya disken så fick jag ett meddelande om att den var trasig (degraded). När jag försöker reparera så avbryts reparationen. Jag köpte sedan en till disk (samma, WD 2TB Red), men samma problem.

Några idéer? Disk 1 och 2 ska vara OK. Jag vill helst inte återställa då jag inte vill tappa data.

Jag kör SHR med 3x 2TB, dvs 2TB redundans.

Edit: Nu är reparationen uppe i 20% ca. Får se om den når 100% eller ej.

Senast redigerat 2014-11-29 19:44

Tydligen fel på den första nya disken. Den andra nya disken fungerade fint. Lurigt det där med nya trasiga diskar.

1
Bevaka tråden