Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka almanackan i dator och IPhone med varandra

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2014-11-21 15:14

Sedan jag köpte ny IPhone 5S i vintras så kan jag inte synka mina almanackor i datorn och telefonen med varandra. Telia tror att jag måste använda ICloud. Någon här som vet hur det egentligen fungerar?
Finns det någon inställning i dator/telefon som jag kan ha missat?
Hjälp mig!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-21 15:33

Ja du ska slå på iCloud och aktivera kalender på båda.
Här har du mycket info om hur du går tillväga.
https://www.apple.com/se/support/icloud/calen...

vill synka via sladd

Ursprungligen av lappen71:

Ja du ska slå på iCloud och aktivera kalender på båda.
Här har du mycket info om hur du går tillväga.
https://www.apple.com/se/support/icloud/calen...

Hej!
jag slog på iCloud och plötsligt funkar saker och ting betydligt sämre...
På datorns iCal/kalendern finns alla mina aktiviteter kvar men de har försvunnit på mobilen. När jag går in på mobilen fanns det förut bara en kalender (och på datorn finns det många), men nu finns inga kalendrar kvar på mobilen överhuvudtaget. Det enda som visas är Facebook events och birthdays.

Jag skulle vilja gå tillbaka och synka med sladd, då överfördes i alla fall allt jag skrev in mellan mobilen och datorn... Men hur gör jag det?
Med vänlig hälsning, Jonas Ludvigsson

Vad har du för e-postkonto? Just kalender är en del av e-postkonton så att säga.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du för e-postkonto? Just kalender är en del av e-postkonton så att säga.

Jag har kollat på mobilen och där står under iCloud account korrekt epostadress. Däremot har jag inte kryssat för att "Mail" ska vara synkat mellan iCloud och mobilen och datorn, spelar det någon roll...?
Jonas

Ursprungligen av jonasludvigsson:

Jag har kollat på mobilen och där står under iCloud account korrekt epostadress. Däremot har jag inte kryssat för att "Mail" ska vara synkat mellan iCloud och mobilen och datorn, spelar det någon roll...?
Jonas

Nae, kalendern ska synkas så länge du har den ibockad.

1
Bevaka tråden