Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air kopplar inte upp till WIFI

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Mac Book air had belt plötsligt tappet vårt hem nätverk.
Har haft samma wifi sen vi flyttade för ett år sedan och nu vill den inte hitta vårt nätverk. Har googlat runt och kollat men inget har hjälpt. Någon vänlig själ som vet vad som är fel?? Den hittar alla andra nätverk i huset och även om jag internetdelar ifrån telefonen.
Måste vara något fel på datorn då alla andra enheter hemma hittar nätverket.
har testat söka som dolt nätverk, har testat starta om allt router och dator. har testat göra inställningar. Men det verkar förgäves någon som kan hjälpa en stackars otecknisk människa??

Senast redigerat 2014-11-20 13:33
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-20 12:06

Kan du surfa via telefonens wifi? Har du resettat routern? Vilken router, leverantör? Ser Airen hem-wifi nätverket? Vilka andra enheter är anslutna till routern? Vad har du för dator? Vilken version av OS X? (Kolla -menyn, Om den här datorn)

Ursprungligen av imsoemelie:

Min Mac Book air had belt plötsligt tappet vårt hem nätverk.
Har haft samma wifi sen vi flyttade för ett år sedan och nu vill den inte hitta vårt nätverk. Har googlat runt och kollat men inget har hjälpt. Någon vänlig själ som vet vad som är fel?? Den hittar alla andra nätverk i huset och även om jag internetdelar ifrån telefonen.
Måste vara något fel på datorn då alla andra enheter hemma hittar nätverket.
har testat söka som dolt nätverk, har testat starta om allt router och dator. har testat göra inställningar. Men det verkar förgäves någon som kan hjälpa en stackars otecknisk människa??

Antar att det blev så efter du uppdaterade datorn? Massvis av apple-datorer blev helt oanvändbara efter uppdateringen till Yosemite där WiFi slutar fungera.

Problemet tar sig i utryck på lite olika sätt. För vissa fungerar inte WiFi alls, för vissa fungerar det, men det är så långsamt att man inte ens kan ladda en hemsida, och för vissa (som mig) fungerar det men kopplar ifrån efter >3 minuter.

Som sagt det är extremt många som har problemet där datorerna i princip inte gått att använda nu på 2 månader. Apple har inte ens erkänt problemet och än mindre försökt lösa det.

Det ska inte ta 2 månader för ett av världens största företag att lösa ett så kritiskt problem, speciellt inte när det bara är att skicka ut gamla WiFi-drivrutiner till användarna genom en uppdatering och sen ge fan i att pilla med WiFi-drivrutinerna när man uppenbarligen inte vet vad man sysslar med.

1
Bevaka tråden