Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte stänga av airplay på datorn. Hjälp

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-11-14 01:47

Hej!

Har letat överallt efter liknande trådar men kan verkligen inte hitta någon, så jag ber om ursäkt ifall det mot förmodan skulle existera en sådan.
Till topic:
Efter att ha startat skärmdubblering på min macbook air 14 och sett klart den film/youtube klipp w/e och ska stänga ner airplay genom att trycka "stäng ner airplay-skärm" så slutar datorskärmen att visas på tv'n och jag kan använda apple-tv'n till annat/andra enheter. Men på datorn lyser "skärmdubbleringsikonen" fortfarande blått och det händer inget då jag återigen trycker på stäng ner.
Jag har även märkt att den har gått över från "skärmdubblering" till "utöka skrivbordet" men jag har ingen åtkomst över huvud taget till apple-tv'n från datorn.
Den enda lösning jag har hittat är att helt starta om datorn. Det hjälper inte att bara stänga wi-fi eller logga ur användaren.
Vad är det som går galet och är det någon som upplevt/upplever samma sak, samt har en vettigare lösning än att behöva starta om datorn på detta problem?

Vill tillägga att jag har uppdaterat apple-tv'n till nyaste programvaran och datorn kör OS-yosemite. Det hjälper heller inte att starta om apple-tv eller att dra strömmen till den.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-11-15 09:24

Har du testat att bara dra muspekaren till vänster eller höger kant av skärmen? Eftersom den säger Utökat....

  • Medlem
  • 2014-11-18 16:35

Testa det här i terminalen, http://apple.stackexchange.com/questions/8562...

När jag inte får igång airplay (ljud), så brukar det hjälpa att döda coreaudiod.

1
Bevaka tråden