Datorn kraschar vid "parning"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-10-09 00:36

Fick tummen ur idag och köpte en usb bluetooth dongel på Kjell och company. Modellen var en som jag inte hade sett tidigare, Tecom BT3030, tror det var tecom, inte säker men modellen hette iaf så. Sagt och gjort jag kopplade in den och kom precis till den del av parningen då man skriver in kod för dator respektive telefon (T68i) när jag får upp "din dator behöver startas om....etc" på alla möjliga och möjliga språk.

Dongeln var en klass 1 (100meters) men det kan väl inte spela någon roll? Provade den både i tangentbordet och direkt i usb porten men med samma resultat, sex gånger! Sen var jag arg och gav upp....:mad:

Kommer inte att kunna prova något nytt med den förrän på fredag eftersom jag är bortrest men tar tacksamt emot ALLA tips till dess!

BTW datorn är en Dual 533 med DVD/CD-r och 64mb Geforce 4 från en dual 1,42 om det kan vara till någon hjälp? Kan det vara något som krockar?

• Medlem
  • 2003-10-11 02:57

Kom igen nu, någon måste väl ha en aning? Hårdvaru- eller mjukvarufel, vad tror ni?????

Please...!

• Oregistrerad
  • 2003-10-11 07:08

Eh... är adaptern okey på mac:ar?

• Medlem
  • 2003-10-11 09:42

Helt ärligt - det vet jag inte! Jag såg att det var någon annan här som hade en tecom så det var därför jag vågade köpa den... Men annars så borde de väl inte ens komma så långt? Den borde väl krascha om man bara sätter den i sökbart läge?

haru nån kompis med mac som du kan testa på? Om den funkar på annan dator så vet du ju var felet ligger..

• Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-11 16:55

Det finns nog gott om kraschade förhållanden som beror på att dongeln har ballat ur i samband med parningen.

Bli inte förtvivlad. Det är ganska normalt.

• Medlem
  • 2003-10-12 00:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Det finns nog gott om kraschade förhållanden som beror på att dongeln har ballat ur i samband med parningen.

Bli inte förtvivlad. Det är ganska normalt.

Jag var förtvivlad, väldigt förtvivlad. Det var ju meningen att detta skulle bara kul och inte frustrerande. Men sen så kom jag på att kolla i "Om den här datorn" och såg att min skärm (Formac) stal ena USB ingången (kopplad via ADC). Detta är mycket konstigt! Om jag kopplade om så att dongeln satt direkt i datorn och tgb/mus i skärmen så fungerade bluetoothen perfekt, men jag kan inte koppla in min kamera på den andra usb:n på baksidan av datorn och ladda ner bilder. Kan vara samma sak med, srivaren, har inte testat.

Se där, ett nytt problem att lösa, men det ska jag inte göra idag, det får bli imorgon för nu ska jag leka med salling clicker:D

1
Bevaka tråden