Mac Mini hittar ej projektor efter Mavericks

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Installerade precis Mavericks på min Mac Mini (late 2009) och nu hittas inte projektorn.

Jag hittade inget om detta på nätet och undrar om ni varit med om samma sak och har en lösning på problemet?

Tack på förhand!

/Hugo

Lite mer information hade ju varit bra, t.ex:
- Hur är projektorn inkopplad? Vilken port, kabel, adapter? Provat andra kablar?
- Vilka åtgärder har du redan provat? Omstart? Återställning av SMC? Återställning av PRAM? Logga in som en annan användare?

Och en fråga av ren nyfikenhet: Varför installerade du Mavericks? Varför tog du inte Yosemite när du ändå var igång?

Senast redigerat 2014-11-06 09:31

Hejsan

Det är så klart Yosemite jag har installerat, var lite för snabb när jag skrev.

Minin är ansluten med mini-DP-adapter till HDMI till projektorn. Jag har inte testat andra kablar, men provat att stänga av Minin och sätta i kablarna i olika ordning.
Jag har bara en användare, men det kanske kan hjälpa att skapa en ny och logga in med den?

SMC och PRAM har jag inte testat men det ska jag absolut försöka med. Får se om jag kan ragga upp en vanlig skärm och se om det blir någon skillnad också.

Borde inte ha med kablarna att göra tycker jag, då det fungerade fint innan uppgradering men sedan ingen signal alls efteråt. Vill ju så klart utesluta allt innan jag nergraderar till Mavericks igen dock.

Tack för tipsen än så länge!

/Hugo

Nu har jag testat att skapa ett nytt konto och logga in med det, samt att återställa SMC och PRAM.

Inget av det fungerar.

Ska se om det hjälper med en ren installation av Yosemite, annars får jag testa en ren installation av Mavericks.

Återkommer

• Skribent
  • Sollentuna
  • 2014-11-10 14:34
Ursprungligen av h.cewers:

Nu har jag testat att skapa ett nytt konto och logga in med det, samt att återställa SMC och PRAM.

Inget av det fungerar.

Ska se om det hjälper med en ren installation av Yosemite, annars får jag testa en ren installation av Mavericks.

Återkommer

Testa med en annan kabel först ändå. Det hände mig en gång på Snow Leopard-tiden att en viss kabel-skärm-kombo slutade fungera efter en uppdatering. Det funkade om jag bytte kabel eller skärm, men just min kombination vägrade ge bild.

1
Bevaka tråden