Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Ipad Mini försvinner

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple kan överväga att lägga ned Ipad Mini för att istället satsa på en större Ipad Pro med tolvtumsskärm, enligt kinesisk media.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-11-04 11:32

Det hoppas jag inte. iPad Mini är grymt smidig för de som ofta är på språng och inte sitter på kontor hela dagarna.

Det får man ju verkligen inte hoppas. Finns inte en chans man skaffar större, Mini är perfekt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-04 12:10

Är väl bättre att i så fall skrota iPad Air, köra stenhårt på iPad Pro samt Mini.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-11-04 13:14

iPad Mini är ju lösningen-på-allt™!

Jag tror inte på det här ryktet. Inte än iallafall.

Jag tror inte på detta rykte.

Inte en chans, inte nu. iPad mini är ett vinnande koncept!

Jag är väldigt tveksam.

Apple är inte företaget som slutar med en succé efter bara några år.

Haha! Inte en chans

  • Medlem
  • 2014-11-04 19:37

Är inte helt otroligt då uppdateringen var ytterst marginell. Jag tror det hänger på försäljningen av Iphone 6 plus och senaste mini. Dock kan man konstatera att Apple inte prioriterar Mini då den INTE fick så mycket nytt.

Senast redigerat 2014-11-04 20:29
Ursprungligen av koffas:

Apple är inte företaget som slutar med en succé efter bara några år.

*host* iPod Mini *host*

Men nä, tror inte på det här ryktet alls. Har Economic daily news någon som helst track record vad gäller att få Apple-rykten rätt?

Kan ju knappast uppgradera minin lika mycket som en air, måste ju finnas skillnad i processor etc.
Är ju ingen signal att den ska bort.

Tror inte alls på det ryktet. Vill man ha mer mini, då köper man en air. Tror mini ofta är en instegs padda pga priset och kanske stoleken. Om och när man upptäcker fler fördelar med en padda så gör nog inte storleken så väldigt stor skillnad på vägen upp till en air. Viktskillnaden är ju minimal numer också.
Tror minin ligger perfekt mellan iPhone och air.
Kommer inte försvinna!

Ursprungligen av panther:

Kan ju knappast uppgradera minin lika mycket som en air, måste ju finnas skillnad i processor etc.

Varför måste det finnas en skillnad?
Man gjorde uppdateringarna till iPad Air och iPad mini Retina med samma chip förra året när dessa kom så varför inte nu?

Vore ett märkligt beslut av Apple tycker jag om ryktet stämmer.

överväger är ett lätt rykte att starta. Klart Apple hela tiden ser över sin produktportfölj och analyserar olika scenarion. Det är inte samma sak som att ett beslut om nerläggning är på väg.

  • Medlem
  • 2014-11-04 22:18
Ursprungligen av keptang:

Varför måste det finnas en skillnad?
Man gjorde uppdateringarna till iPad Air och iPad mini Retina med samma chip förra året när dessa kom så varför inte nu?

Vore ett märkligt beslut av Apple tycker jag om ryktet stämmer.

Tycker inte jag. Om 6 plus säljer stort och Ipad försäljningen minskar kontinuerligt. Dessutom så hade förra generationen Ipad Air och Mini samma hårdvara. Mini 3 fick inget mer än TouchID. Hade man prioriterat Mini som produkt hade den fått något mer anser jag.

Ursprungligen av keptang:

Varför måste det finnas en skillnad?
Man gjorde uppdateringarna till iPad Air och iPad mini Retina med samma chip förra året när dessa kom så varför inte nu?

Vore ett märkligt beslut av Apple tycker jag om ryktet stämmer.

Måste, måste det väl inte, men jag tycker det är ganska naturligt att skillnaderna blir större ju fler valmöjligheter det finns, särskilt om det kommer en pro/större också. Men snart kanske man kan välja processor på de olika storlekerna snart, vore också ett naturligt steg om det blir fler. iPhone+ räknas ju nästan delvis in med paddorna också numera, den fanns ju inte vid förra upgraderingen

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-04 23:32
Ursprungligen av panther:

Kan ju knappast uppgradera minin lika mycket som en air, måste ju finnas skillnad i processor etc.

Snick snack.

Som sagts tidigare, iPad Air och iPad Mini Retina hade exakt samma spec. Det finns inget som säger att de inte skulle fortsätta ha det men märkligt nog blev det inte så med senaste modellerna.

Mini som instegspadda? Återigen, snick snack. Jag vet många, inklusive mig själv, som har haft iPad Gen1+2+3 men som nu kör Mini Retina. Den vanliga är för stor o klumpig, minin är perfekt.

Inte stor viktskillnad? iPad Air 2 är ju för fasen 30% tyngre än en iPad Mini 3.

Har du läst på alls här?

Det är kanske som Gruber kommenterade. De gjorde ett ryck för att få fram Ipad Mini 2 snabbt och därför så har man fokuserat Air just nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-05 00:50

Så länge alla iPad modeller säljer bra och inte tar ut varandra så varför då ta bort iPad mini ? En iPhone 6 + kan inte ersätta en iPad mini på långa vägar anser jag, om det nu var tanken.
Rykten är alltid rykten så trista ibland att man inte orkar bry sig

Senast redigerat 2014-11-05 10:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-05 08:14
Ursprungligen av keptang:

Varför måste det finnas en skillnad?
Man gjorde uppdateringarna till iPad Air och iPad mini Retina med samma chip förra året när dessa kom så varför inte nu?

Vore ett märkligt beslut av Apple tycker jag om ryktet stämmer.

Inte nog med det, alla nya "late 2013" iOS-enheter körde i stort sätt samma plattform gällande CPU och GPU. Genidrag av Apple som man nu av okänd anledning valt att inte följa.

1
Bevaka tråden