Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blu ray till mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
För några veckor sedan fick jag hem min nya Macbook Pro. Då denna inte har någon inbyggt DVD är jag nu på jackt efter en extern optisk enhet. Då jag även har en drös Blu ray filmer hemma vill jag även att denna optiska enhet ska kunna läsa, och även skriva, blu ray skivor.
Min fråga är då om ni har några tips på bra externa Blu ray spelare som man kan använda på en mac. Såg att det fanns flera äldre trådar, men hittar inte dessa spelare i någon butik.

Mac OS X Yosemite och flera äldre Mac OS X stödjer skrivning och läsning av BluRay enheter. Det spelar mindre roll vilken märke. Du hittar dem på Dustin eller Misco.
För att spela upp filmer krävs separat mjukvara som du kan hitta på www.macupdate.com.

Ursprungligen av The Real Viking:

Mac OS X Yosemite och flera äldre Mac OS X stödjer skrivning och läsning av BluRay enheter. Det spelar mindre roll vilken märke. Du hittar dem på Dustin eller Misco.
För att spela upp filmer krävs separat mjukvara som du kan hitta på www.macupdate.com.

Att de behöver separat programvara vet jag, men trodde efter att ha kollat runt att inte alla BluRay enheter stöder att man använder dem i en Mac, men skulle bli glad om inte detta var så.

1
Bevaka tråden