Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortkommando i Mail för att flytta brev till annan mapp

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har förgäves försökt skapa ett kortkommando för att flytta brev till andra brevlådor. I Outlook använder man SHIFT+CMD+M. Det kommandot är upptaget i Mail så jag testade med SHIFT+CMD+Ö (Systeminställningar/Tangentbord/Kortkommandon). Jag använder Yosemite. Någon som vet hur man gör? Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2014-11-26 23:37
Ursprungligen av laserbob56:

Jag har förgäves försökt skapa ett kortkommando för att flytta brev till andra brevlådor. I Outlook använder man SHIFT+CMD+M. Det kommandot är upptaget i Mail så jag testade med SHIFT+CMD+Ö (Systeminställningar/Tangentbord/Kortkommandon). Jag använder Yosemite. Någon som vet hur man gör? Tack på förhand.

Kortkommandon kan endast skapas om det finns med i rullgardinsmenyerna. Gå in i Systeminställningar > Tangentbord > Kortkommandon > Programkortkommandon (längst ned i vänsterkolumnen). Klicka på plustecknet och välj Mail i rullgardinsmenyn. Skriv sedan det exakta namnet på menynamnet, se exempel nedan. Klicka sedan i rutan nedanför och gör din önskade tangentkombination. Sedan ska det vara klart, se exempel nedan. Detta är i Mavericks, men jag utgår från att Yosemite inte är så iosifierat att det är ändrat där.

1
Bevaka tråden