Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel väderuppg. Hur ändrar jag?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

se bifogad bild. Hur ändrar jag denna info som envisas med att det är molnigt när det i själva verket är klarblå himmel?

Jag har tagit bort bokmärkta orter i väderappen men denna info kvarstår.

När jag petar på väderuppgiften öppnas Apples väderapp. Då jag inte har några städer kvar så efterfrågas detta. Jag skriver in Sundsvall o får uppgifterna "mest soligt, 7grader o blå himmel men detta återspeglas inte i snabbvyn, eller vad det nu kallas, där står fortf väderuppg för...kan det vara Stockholm?

Ursprungligen av Mymac4ever:

se bifogad bild. Hur ändrar jag denna info som envisas med att det är molnigt när det i själva verket är klarblå himmel?

Jag har tagit bort bokmärkta orter i väderappen men denna info kvarstår.

När jag petar på väderuppgiften öppnas Apples väderapp. Då jag inte har några städer kvar så efterfrågas detta. Jag skriver in Sundsvall o får uppgifterna "mest soligt, 7grader o blå himmel men detta återspeglas inte i snabbvyn, eller vad det nu kallas, där står fortf väderuppg för...kan det vara Stockholm?

Den läser väl lokalt väder från väderappen? Har du aktiverat att den kan komma åt platstjänster under Inställningar/Integritetsskydd/Platstjänster?

Du skriver det inte, men jag antar att du testat att starta om telefonen?

Ursprungligen av matssoderstrom:

Den läser väl lokalt väder från väderappen? Har du aktiverat att den kan komma åt platstjänster under Inställningar/Integritetsskydd/Platstjänster?

Ops! Missade visst det i min iver att spara batteri

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-29 16:15

Spara batteri??? Det är till för att användas!

Ursprungligen av kenjon:

Spara batteri??? Det är till för att användas!

Antar att jag är rädd att samma ska hända m min splitternya 5s som hände m min begagnade 4s dvs att batteriet efter ett halvår tar en halv dag att ladda upp till 30% o att detta sedan ganska snabbt "rinner ut"

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-30 09:49
Ursprungligen av Mymac4ever:

Antar att jag är rädd att samma ska hända m min splitternya 5s som hände m min begagnade 4s dvs att batteriet efter ett halvår tar en halv dag att ladda upp till 30% o att detta sedan ganska snabbt "rinner ut"

Det händer bara om batteriet är defekt, inte av normalt slitage.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-30 09:49
Ursprungligen av Mymac4ever:

Antar att jag är rädd att samma ska hända m min splitternya 5s som hände m min begagnade 4s dvs att batteriet efter ett halvår tar en halv dag att ladda upp till 30% o att detta sedan ganska snabbt "rinner ut"

Var det inte ett batteri du bytt som krånglade?

Ursprungligen av lappen71:

Var det inte ett batteri du bytt som krånglade?

Kunde aldrig byta det, batterikontakten var fastlödd av ngn tidigare ägare. Erfarenheten gjorde att jag nu ett år efter köpet av 4s'en köpte en ny 5s istället

1
Bevaka tråden