Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 8 finns nu i över hälften av alla IOS‑enheter

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt Apple har nu 52 procent av aktiva IOS-enheter uppdaterats till IOS 8, medan det äldre IOS 7 fortfarande finns i 43 procent av enheterna.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-29 10:54

Så det har ökat med 4% sen keynoten

Ursprungligen av lappen71:

Så det har ökat med 4% sen keynoten

Ja, eller i alla fall 4 procentenheter... Den procentuella ökningen är ju sisådär 8%.

Hur som helst, jag vill minnas att det spekulerades i att många avvaktade tills 8.1 fanns tillgänglig. De som gjorde det verkar ju inte ha slängt sig på uppdateraknappen i alla fall...

Personligen "skyller" jag på alla iPhone 4 som fortfarande såldes så sent som för ett år sedan. Dessa enheter kan väl inte uppgradera till iOS8 och drar därför ner statistiken, men det är säkert inte hela sanningen.

Handlar det om iOS-enheter som KAN installera 8? Eller räknar man in alla iOS-enheter out there varav många inte KAN installera 8? Korkat isåfall. Meningslösa iOS-siffror isåfall.

Statistiken mäter IOS-enheter som anslutit till App Store, så det är garanterat även Iphone 4 med i siffrorna. Dock utgör äldre mobiler (som inte kan köra IOS 8) endast cirka 14% av totala Iphone-antalet enligt Localytics. Men det är givetvis en faktor.

http://dzfocdn.dazeinfo.com/wp-content/upload...

Räknar man bort dessa 14% så höjs väl siffran markant? Över 60% som använder 8 på manicker som faktiskt kan använda 8? Ännu mera? Någon som orkar matte kanske kan räkna ut det här

Ursprungligen av Demiurgen:

Räknar man bort dessa 14% så höjs väl siffran markant? Över 60% som använder 8 på manicker som faktiskt kan använda 8? Ännu mera? Någon som orkar matte kanske kan räkna ut det här

Japp, det borde bli 60,5%...

Inte helt uruselt, men knappast succésiffror heller. Eller?

Jämför man med andra plattformar och operativsystem så är det en sensation - något andra inom denna industri bara kan drömma om. Detta är resultatet av att Apples digitala biotop och dess användarvänlighet är i en helt egen klass. Kanske kan spelkonsoler också lira i denna superliga, men dom burkarna är ju inte jämförbara egentligen.
När det gäller updateringsfrekvensen för Mac så spelar också Apple i en egen liga. Det är bland annat sådana här saker som gör att Apple kan ligga i fronten hela tiden; det är ju ingen idé att utveckla system och tjänster om bara nördar hänger med. Jag tror den stora revolutionen när det gäller det här var när Apple fick folk att köpa musik på nätet, iTunes/AppleID gjorde att allmänheten började koppla sig mot biotopen. Det var musik som sög fast miljonerna användare till biotopen
XP är fortfarande stort inom PC!

Ursprungligen av HåkanE:

Japp, det borde bli 60,5%...

Inte helt uruselt, men knappast succésiffror heller. Eller?

Ursprungligen av Redaktionen:

Enligt Apple har nu 52 procent av aktiva IOS-enheter uppdaterats till IOS 8, medan det äldre IOS 7 fortfarande finns i 43 procent av enheterna.

Läs hela artikeln här

Jag slår vad att hälften av de som uppgraderat ångrar det och skulle vilja byta tillbaka men det kommer de aldrig att få för det har Apple förbjudit!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-31 21:14
Ursprungligen av forband:

Jag slår vad att hälften av de som uppgraderat ångrar det och skulle vilja byta tillbaka men det kommer de aldrig att få för det har Apple förbjudit!

Varför?

Ursprungligen av lappen71:

Varför?

Ja, varför inte?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-11-01 05:15
Ursprungligen av Anderlind:

Ja, varför inte?

Blir så trött på folk som kommer med ett påstående och när man ber dom utveckla så vänds frågan så det ligger på mig att förklara.

Ursprungligen av forband:

Jag slår vad att hälften av de som uppgraderat ångrar det och skulle vilja byta tillbaka men det kommer de aldrig att få för det har Apple förbjudit!

Taget! Vad är insatsen?

Ursprungligen av HåkanE:

Japp, det borde bli 60,5%...

Inte helt uruselt, men knappast succésiffror heller. Eller?

Högre siffror än exempelvis för valdeltagande i vissa val...

1
Bevaka tråden