Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildström synkas inte till min Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-10-25 20:10

iCloud är påslaget i min Mac men jag kan inte se bilderna i Finder, får inga bilder via Bildström. Under Bilder i vänstermenyn har jag mapparna Diverse, Ego och Loggor ( Album jag skapat på min iPhone, vars namn och innehåll stämmer med det på min iPhone och iPad). Samt mappen iCloud Photos (japp på engelska) och där under har jag mapparna My Photo Stream, Shared och Uploads. Japp, på engelska. Och de är alla tomma.

Kan se bilderna i min iPhone, iPad och även på min Windows 7 där jag har Bildsström. Bilderna syn dock i iPhoto-appen.

Men på min Macbook Pro med Yosemite är det inte en enda bild från Bildström i Finder. Kan det vara det som är felet, att det är på engelska?

Provat logga ut från iCloud, starta om datorn och logga in i iCloud igen. Samma fel.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-25 23:29

Bildström ser du inte i Finder utan den ser du i iPhoto.

  • Medlem
  • 2014-10-26 13:50

Hm, varför har jag då den katalogen fast på engelska i Finder? Mapparna Logga, Diverse och ego, är sådana jag själv skapat på min iPhone. Och däri ligger alla bilder jag sparade på min iPhone.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-26 16:59

Inget jag kan svara på men iCloud Photo Library finns inte till OS X.
Än hur det är så ska man inte vara och röra filer i Finder som tillhör iPhoto.

1
Bevaka tråden