Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vit skärm efter vila i Yosemite

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppgradering till Yosemite från Mavericks blir skärmen vit efter uppvaknande och det går inte att se exempelvis loginrutan. Som väl är står cursorn redan där så det är bara att skriva in lösenordet. Men det är synnerligen irriterande och händer endast efter viloläge, inte vid omstart eller utloggning. Någon som har en lösning?

Senast redigerat 2014-10-20 17:00
Ursprungligen av Mats Ödman:

Efter uppgradering till Yosemite från Mavericks blir skärmen vit efter uppvaknande och det går inte att se exempelvis loginrutan. Som väl är står cursorn redan där så det är bara att skriva in lösenordet. Men det är synnerligen irriterande och händer endast efter viloläge, inte vid omstart eller utloggning. Någon som har en lösning?

Om det är en Mac Mini du har så är det en känd bugg. Men det verkar inte finnas någon lösning ännu, annat än att inte använda viloläge.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-30 14:41

Jag har också sett detta, dock i ett annat scenario - med min iMac och vid fjärrstyrning via VNC och den ska avsluta skärmsläckaren och vida inloggningsrutan. Då har det hänt att hela skärmen är vit och det enda som syns är ikonen för kontot som jag ska logga in med.

Ursprungligen av Stefan Swales:

Om det är en Mac Mini du har så är det en känd bugg. Men det verkar inte finnas någon lösning ännu, annat än att inte använda viloläge.

Det är en iMac 27" late 2009.

Nu har det kommit en uppdatering som ska lösa problemet med Mac Mini, men det står inget om iMac.

Ursprungligen av Stefan Swales:

Nu har det kommit en uppdatering som ska lösa problemet med Mac Mini, men det står inget om iMac.

Tyvärr ingen förändring för min del. Det funkar som det ska vid säker start, men trots att jag tagit bort startobjekt och tömt cashar etc. så kvarstår felet, dvs att skärmen är vit efter att den väckts till liv.

1
Bevaka tråden