Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Instant hotspot

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-04-05 19:10

OK. Ny rapport från i förmiddags. Continuity klarade inte av nattens paus utan ingen av mina enheter klarade av att ringa ut. Däremot kom ett ingående samtal genom och väckte alla enheterna. Dock inget utgående efter detta.

Efter att ha loggat ut och in på OS X så vaknade plötsligt alla min enheter. Så över dagen har det nu fungerat med att ringa och ta emot samtal via Continuity och Phone Calling.

Samtidigt har iCloud varit mycket struligt och frågat efter lösenordet ca 6 gånger idag per inloggning när jag loggade in på en dator med iCloud-kopplat lösenord. Men på dom datorerna verkar något annat vara fel. För den använder det *gamla* lösenordet och inte det nya. Det får visst bli lite felrapporter tror jag...

Det känns faktiskt lite hopplöst att få hotspot att fungera. Det var ett tag sedan lansering, och det har kommit nya versioner av iOS. Trots det fungerar det fortfarande inte för mig. Och Macbook Pro Retina (Late 2013) och iPhone 6 med senaste iOS ska vara kompatibelt - om inte något har ändrats på senare tid.
Har till och med installerat om hela OS X och iOS för att få en ren utgångspunkt. Men när jag försöker ansluta till min hotspot så står den bara och tickar och returnerar efter ett tag att den inte kan ansluta. Dessutom suddar OS X snabbt ut Wifi-namnet, så hinner inte markera det istället. Det gör att jag just nu alltid måste ansluta med.. sladd.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2015-04-06 11:38

Det låter ju inte kul. Det som jag fick det att fungera med var att logga ut och in med AppleID. Ingen ominstallation av OS alltså.

Bevaka tråden