Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal och iSync uppdaterade

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2003-10-09 10:26

Nån som vet om iSync nu funkar med Motorola A920?

  • Oregistrerad
  • 2003-10-09 10:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av m.
Nån som vet om iSync nu funkar med Motorola A920?

Den modellen står inte listad bland de iSync-kompatibla telefonerna, men det kan ju va värt o prova.

http://www.apple.com/isync/devices.html

- Emil

Kan ngn svara på varför iSync inte synkar Nokias communicator, är synkning för den modellen på gång, finns det något sätt att ta sig runt problemet? Ngn som vet om Communicatorn är på gång att uppdateras den har ju ngra år på nacken nu?

Nån som vet om det finns något sätt att synka heldagsaktiviteter i iCal med SonyEricsson 610. Jag har en hel del sådana och inga av dem förs över till telefonen. Finns det något sätt att lösa det på?

  • Oregistrerad
  • 2004-08-21 18:27
Ursprungligen av Martin Frykberg:

Nån som vet om det finns något sätt att synka heldagsaktiviteter i iCal med SonyEricsson 610. Jag har en hel del sådana och inga av dem förs över till telefonen. Finns det något sätt att lösa det på?

Ja uppdatera!

Med 10.3.5 och iSync 1.5 (139) så funkar det till en viss del.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 11:48

Jag såg något program eller applescript att ladda ned på versiontracker.com som fixar just detta. Kommer inte ihåg vad det hette dock…

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-10 11:51

All-day fixer, finns här.

Är det någon som vet hur man kommer runt problemet så att man kan publicera sin kalender i ett frameset?

Känns trist att låta hela sidan lysa Apple, även dåligt i navigationssynpunkt på ett annars mycket bra gränssnitt.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-10 12:56

Min iSync beter sig helidiotiskt

Den säger att databasen är korrupt och jag nu måste synca om. Visst OK.

Men sen vill jag ha datorn att ladda upp och uppdatera det som finns på .Mac och inte tvärtom. Den vägrar!

Jag har avregistrerat och registrerat om datorn och valt erase data on .Mac and then sync och lik förbannat får jag upp en varningsruta som säger att den skall modda grejer på min dator.

Nån som vet hur man kommer runt detta?

Någon mer än jag som inte får med vare sig meddelande eller URL-ikon i mailet då man vill bjuda in en deltagare i iCal? Lägger jag in en deltagare och väljer "skicka e-post" öppnas ett mail som är TOMT. Någonting har blivit lite fel verkar det som.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-12 00:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Page Not Found/ Per
Så då har man testat iCal lite. Man kan fortfarande inte skriva ut aktivitet eller göromål.

Göromålslistan gick ju att skriva ut, var ju bara jag som missat ett liten bock. Men göromålen i sig och aktiviteterna är fortfarande ett gissel. Hittar ingen lösning på utskrifterna där. Några förslag?

Hur gjorde du när du fixade så att du kunde skriva ut göromålslistan? Vilken bock är det du hade glömt?

Det är ett problem jag också grunnat över.

Tipset med sidan med calendern med veckonummer var väldigt bra. Tack för det. Behöver veckonummer i jobbet ibland och nu är det installerat i min kalender snyggt och enkelt.

Det är otroligt vad mycket hjälp och bra tips man får här på 99mac com. Det enda jag är sur för är varför jag inte upptäckt sidan tidgare.

  • Oregistrerad
  • 2003-10-12 01:55

Jo när man väljer utskrift från menyn så finns det där en popup-meny som det står "Exemplar och sidor" på från början, välj där iCal istället, där finns det då en ruta att klicka i som det står "Skriv ut göromålslista" på. Vips får man ut göromålslistan, dock bara rubrikerna. Det jag vill ha är den beskrivande texten till som man skriver i Aktivitetsfönstret.

Synd att man inte kan välja vilken grad texter ska skrivas ut med i iCal. Texter på veckovyn möten är alldeles för stor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-10-15 01:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Macus
Finns det veckonumrering i iCal fr o m nu?

Eller är det bara vi svenskar som använder det?

Palm har det ju, och det är definitivt ingen svensk anpassning där... :rolleyes:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Hade samma problem nyss på min mobil när jag synkade över kaledern till T610. Det blev fel med en timma bakåt, men nu var det mitt fel
Mobilen var felinställd, den måste ju stå på GMT +1 och sommartid +1 för att det ska stämma, min stod på GMT - och somamrtid +1, då blir det ju rätt fel, ca en timma

Det blir ändå fel för mig. Jag har samma inställning som Christoffer i T610 och har aktiverat "stöd för tidszoner" i iCal. Det har fungerat bra tills nu då jag börjat lägga in aktiviteter efter sommartidens slut 26/10. Efter det datumet blir alla aktiviteter i iCal en timme tidigare än i telefonen.
Vad har jag missat?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-10-15 11:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Frykberg
Det blir ändå fel för mig. Jag har samma inställning som Christoffer i T610 och har aktiverat "stöd för tidszoner i iCal. Det har fungerat bra tills nu då jag börjat lägga in aktiviteter efter sommartidens slut 26/10. Efter det datumet blir alla aktiviteter i iCal en timme tidigare än i telefonen.
Vad har jag missat?

Det problemet har jag också men inbillar mig att det kommer lösa sig när sommartiden är slut och tiden i T610:an ändras, eller har jag fel?

  • Medlem
  • 2003-10-15 14:10

Upptäckte precis att man kan ha flera alarm kopplade till en aktivitet. Tex en dag före och en timma före. Det har jag saknat! Fast det kanske fanns i förra iCal också?

Bevaka tråden