Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många dagar bakåt kan man se systemmeddelanden?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur många dagar bakåt kan man se vad som har hänt i systemmeddelanden? Finns det möjligtvis 99mac-medlemmar som är vana att tolka/förstår sig på vad det står skrivet?

Senast redigerat 2014-10-06 18:11
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-06 14:26

Letar du fel? Krånglar datorn eller vad är anledning till att veta detta?

Ladda upp den och förklara vad som är fel istället för att ställa kringfrågor.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-06 16:34
Ursprungligen av calinou:

Hur många dagar bakåt kan man se vad som har hänt i systemmeddelanden? Finns det möjligtvis 99mac-medlemmar som är vana att tolka/förstår sig på vad det står skrivet?

Den arkiverar ju, starta console och titta efter. Utöver det ingen aning. Och vad nu console kan heta på svenska ingen aning.

Ursprungligen av juanito:

Den arkiverar ju, starta console och titta efter. Utöver det ingen aning. Och vad nu console kan heta på svenska ingen aning.

Terminalen.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-06 16:59
Ursprungligen av barbapappa_86:

Terminalen.

Vad heter Terminal då? Jag tror du blandar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Console_(OS_X)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-06 17:01

Terminal.app = Terminal
Colsole.app = Systemmeddelande

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-06 17:06
Ursprungligen av reboot81:

Terminal.app = Terminal
Colsole.app = Systemmeddelande

Hmm, mao, så kunde jag lika gärna ha svarat enbart; ingen aning, då

Ursprungligen av lappen71:

Letar du fel? Krånglar datorn eller vad är anledning till att veta detta?

Det finns kurser i NVC som jag rekommenderar dig varmt.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-06 17:27
Ursprungligen av calinou:

Det finns kurser i NVC som jag rekommenderar dig varmt.

I sverige hittar man väl bara giraffer på zoon?
Eller har jag missuppfattat helt?

Ursprungligen av calinou:

Det finns kurser i NVC som jag rekommenderar dig varmt.

Nu är du faktiskt bara barnslig. Jag tror faktiskt att lappen71 vill hjälpa dig, men du ger oss inte mycket information om just varför du vill veta det du efterfrågar. Ta inte illa upp nu, men med tanke på att din kunskapsnivå ligger på "nybörjare" så är det väl ändå rätt vettigt att fråga varför du vill veta just detta? Du har inte ett bra track record på klockrena frågeställningar.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-06 18:37
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nu är du faktiskt bara barnslig. Jag tror faktiskt att lappen71 vill hjälpa dig, men du ger oss inte mycket information om just varför du vill veta det du efterfrågar. Ta inte illa upp nu, men med tanke på att din kunskapsnivå ligger på "nybörjare" så är det väl ändå rätt vettigt att fråga varför du vill veta just detta? Du har inte ett bra track record på klockrena frågeställningar.

3 trådar, 3 rensade trådar där undertecknad deltagit, om NVC är vad jag tror det är så är det kanske inte så dumt. Även om jag tycker att det är för få vargar i både sverige och finland.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-06 18:41
Ursprungligen av calinou:

Det finns kurser i NVC som jag rekommenderar dig varmt.

Var finns det i Finder? Spotlight kan inte hitta det???

Ursprungligen av calinou:

Det finns kurser i NVC som jag rekommenderar dig varmt.

Ju mer information som lämnas vid frågeställningen, desto mer ökar motivationen att hjälpa till.

Ju mer information som lämnas vid frågeställningen, desto större är chansen att tipsen och råden går i rätt riktning.

En användare på din kunskapsnivå bör rimligtvis inte ha behov av att söka efter saker i systemmeddelanden, så jag förstår varför Lappen ställde frågan. Det blir mycket bättre trådar om man får lite bakgrundsinformation tillsammans med frågeställningen.

Jag tycker att jag har hållt mig ganska lugn, och har gett bra svar i dina trådar den sista tiden. Men efter det här inlägget från din sida så blir det nog inga fler svar. Du värdesätter inte den tid som läggs ner på att hjälpa dig.

Senast redigerat 2014-10-06 20:11
1
Bevaka tråden