Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia och Safari

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fungerar Safari felfritt på Telia fiberuppkoppling? Köper ny iMac och tänker samtidigt koppla över från Tele 2 adsl till Telia fiber.

Ursprungligen av Loco Nordin:

Fungerar Safari felfritt på Telia fiberuppkoppling? Köper ny iMac och tänker samtidigt koppla över från Tele 2 adsl till Telia fiber.

Självklart funkar Safari likadant på Telia fiber som på Tele2 ADSL.

Varför skulle typen av internetuppkoppling göra någon skillnad för Safaris funktionalitet?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-01 15:34
Ursprungligen av Loco Nordin:

Fungerar Safari felfritt på Telia fiberuppkoppling? Köper ny iMac och tänker samtidigt koppla över från Tele 2 adsl till Telia fiber.

Nej, men det beror ju inte på uppkopplingen.

Ursprungligen av reboot81:

Nej, men det beror ju inte på uppkopplingen.

Utveckla gärna vad det är som inte fungerar.

Nja, jag läste som hastigast på Telias hemsida, där man talar om tekniska krav, att man anser att Chrome ska användas i första hand, men man säger att andra browsers fungerar också, men inte 100 %, eller nåt liknande. Är det nåt i Telias teknik som inte går ihop med Safari? Vad jag förstår är Safari Apples favoritbrowser, och eftersom jag använder Mac vill jag gärna ha så mycket info som möjligt innan jag går över till Telia.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-01 15:42

Det är nog deras hemsida som inte är optimerad för Safari. Men det har inget med din uppkoppling att göra.

Tack!

Ursprungligen av Loco Nordin:

Nja, jag läste som hastigast på Telias hemsida, där man talar om tekniska krav, att man anser att Chrome ska användas i första hand...

Att Telia råkar rekommendera Chrome betyder ju inte att den fungerar bättre på deras internetuppkoppling, utan det betyder nog bara att de tycker att det allmänt är en bättre webbläsare. Eller som tidigare nämnts, att just deras hemsida kanske inte funkar så bra i Safari.

Ursprungligen av Loco Nordin:

...Är det nåt i Telias teknik som inte går ihop med Safari?...

Nej.

Om du är nöjd med Safaris funktionalitet hos Tele2, så kommer du att vara lika nöjd hos Telia.

Senast redigerat 2014-10-01 16:09
  • Medlem
  • 2014-10-01 15:49
Ursprungligen av Loco Nordin:

Nja, jag läste som hastigast på Telias hemsida, där man talar om tekniska krav, att man anser att Chrome ska användas i första hand, men man säger att andra browsers fungerar också, men inte 100 %, eller nåt liknande. Är det nåt i Telias teknik som inte går ihop med Safari? Vad jag förstår är Safari Apples favoritbrowser, och eftersom jag använder Mac vill jag gärna ha så mycket info som möjligt innan jag går över till Telia.

Det är nog rekommendationer om du använder Telias webmail och/eller eventuell kundportal. Men det gör man ju inte.

Det finns inget övrigt i Telias teknik som inte går ihop med Safari.

Edit: Läste detta, http://www.telia.se/privat/om/tekniska-krav

Det är alltså Telias hemsida det handlar om. Dåligt programmerad får man anta. Men förhoppningsvis surfar du på andra sajter och inte bara på Telias

1
Bevaka tråden