Skicka SMS för 13öre via GPRS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-10-08 11:35

Hittade ett program för javatelefoner som gör det möjligt att använda telfonens GPRS-tjänst för att skicka SMS

Dags att informera operatörerna vad den verkliga kostnaden för de få byte ett sms består av är

ladda hem:

www.zmart.se

Senast redigerat 2003-10-08 11:48
  • Medlem
  • 2003-10-22 01:56

13 öre? ett SMS är max 160 byte och jag betalar 5 öre för 1000 byte (3 öre hos Comviq) dvs ett SMS bör kunna sändas under 1 öre, trots att operatörerna säkert har finfina marginaler på GPRS

Varför tollererar vi att bli skinnade, 2:- för ett SMS måste ju vara flera tusen procent i marginal.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2003-10-22 03:10

Av samma anledning som många betalar över fem spänn per minut i samtalsavgift... Vi är dumma i huvet, eller så saknas konkurrens. Det är som med bensinen, tar OK tio spänn för bensinen vill ju Statoil också ha tio spänn, annars tjänar dom ju mindre än OK...

Hur länge har infrastrukturen för GSM funnits? Med tanke på att alla andra priser går ner med tiden av olika anledningar är det ett mysterium hur priset på ett mobiltelefonsamtal är i princip samma som när jag skaffade min första telefon för åtta-nio år sedan...

1
Bevaka tråden