Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8 dubbla notisljud

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag uppdaterade min iPhone 4S till iOS 8 har jag fått dubbla notisljud när jag får mail. Det plingar liksom till två gånger samtidigt med några millisekunders mellanrum. Grymt irriterande. Jag har gått igenom alla inställningar för ljud och stängt av och aktiverat igen för mail i notiscenter men får ingen ordning på det.
Om jag inte minns helt fel har det här hänt tidigare vid någon större uppdatering men då försvann fenomenet kort därefter (kanske nån uppdatering som löste det).

Tips mottages tacksamt.

Ursprungligen av Mårten Johansson:

Sedan jag uppdaterade min iPhone 4S till iOS 8 har jag fått dubbla notisljud när jag får mail. Det plingar liksom till två gånger samtidigt med några millisekunders mellanrum. Grymt irriterande. Jag har gått igenom alla inställningar för ljud och stängt av och aktiverat igen för mail i notiscenter men får ingen ordning på det.
Om jag inte minns helt fel har det här hänt tidigare vid någon större uppdatering men då försvann fenomenet kort därefter (kanske nån uppdatering som löste det).

Tips mottages tacksamt.

Som det brukar heta : Har du bootat om ? Annars finns det ett sätt att lösa det på - heter iPhone 6

Tack! Ja, en omstart av telefonen hjälpte faktiskt. Trodde jag hade startat om den nån gång men tydligen inte

Det blir beställning på en iPhone 6 den 26:e

Verkar som det bara hjälper ett tag att starta om telefonen. Nu var det likadant igen, dubbelsignaler. Omstart av telefonen hjälper en stund.
Ingen mer som har det här problemet?

Ursprungligen av Mårten Johansson:

Verkar som det bara hjälper ett tag att starta om telefonen. Nu var det likadant igen, dubbelsignaler. Omstart av telefonen hjälper en stund.
Ingen mer som har det här problemet?

http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Om inget av ovanstående hjälper är det nog bara att vänta in 8.0.1 och se om det hjälper.

1
Bevaka tråden