Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Premiär för Apples egna leveransnätverk

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Distributionen av det nya systemet IOS 8 var det första som skedde med hjälp av Apples egna CDN-nätverk för distribution av digitalt innehåll.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-19 16:44

Det är inte särskilt imponerande, jag har försökt få ner iOS8 i flera dagar nu, testar via itunes idag istället för direkt i telefonen och japp, 30+ timmar ska det ta där med.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 17:21
Ursprungligen av Json_81:

Det är inte särskilt imponerande, jag har försökt få ner iOS8 i flera dagar nu, testar via itunes idag istället för direkt i telefonen och japp, 30+ timmar ska det ta där med.

För många har det gått väldigt bra.
Alla mina enheter tog det bara några minuter men frugans telefon skulle det ta flera timmar.
Slog av och på wifi så löste det sig.

Ursprungligen av Json_81:

...försökt få ner iOS8 i flera dagar nu...

"Flera dagar" låter lite överdrivet. Det är mindre än två dygn sedan det släpptes.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-19 18:17

Gick bättre än vanligtvis, körde via iTunes och fick ner den på en halvtimme.
Vilket är ok, men inte vad man förväntar sig av världens största teknikföretag.

Ser gärna att Apple fixar nån P2P lösning, borde snabba upp det rejält.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-19 19:06
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

"Flera dagar" låter lite överdrivet. Det är mindre än två dygn sedan det släpptes.

Onsdag, torsdag fredag. Det kallar jag flera dagar.
Jag är usa, så det släpptes ju mitt på onsdagen.

Ursprungligen av Json_81:

Onsdag, torsdag fredag. Det kallar jag flera dagar.
Jag är usa, så det släpptes ju mitt på onsdagen.

Oavsett vilken tid på dygnet det började så hade det gått mindre än två dygn när du skrev ditt inlägg.

Men visst, när man verkligen vill ha något så kan väl 46 timmar anses som "flera dagar".

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2014-09-19 20:54

Min upplevelse var betydligt mindre smärtfri än vid iOS 7 roll outen. Strax efter 18:30 körde jag igång en iPhone 5, iPad Air och en iPad Retina utan problem. Inom en och en halv timme var alla tre enheter klara.

1
Bevaka tråden