Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

Tråden skapades och har fått 124 svar. Det senaste inlägget skrevs .

nu finns iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

#nyhetstips

  • Medlem
  • 2014-09-17 18:57

I telefonen ja, men inte än i iTunes.

  • Medlem
  • 2014-09-17 18:57

Lär säkert inte gå segt alls att tanka ner.

Uppdatering begärd...det var nytt...man ställs i kö och ska få ett meddelande när den finns att ladda ner...

Lysande. När jag ska hämta den står det "Update requested.... Your software update request has been received. You will be notified when the update has been downloaded and is ready to install."
Det var första gången jag sett den.

Ja, samma för mig. Måste vara något nytt för iOS 8. riktigt smidigt!
Och nu laddar det hem. (ca 5 min återstår, så verkar gå fort än så länge)

  • Medlem
  • 2014-09-17 19:03

Hämtar... Cirka en timme återstår... En timme?

Edit: Cirka 2 timmar.

Mina enheter har också börjat ladda ner. Sitter på en Homerun-lina på hotell i Köping så förväntar mig ingen superhastighet.

Edit: Undrar varför det tar 1 timme för min iPhone 5s att hämta den medan min iPad Air gör det på 11 min.

"Cirka 2 timmar återstår"

Ursprungligen av mjewl:

Ja, samma för mig. Måste vara något nytt för iOS 8. riktigt smidigt!
Och nu laddar det hem. (ca 5 min återstår, så verkar gå fort än så länge)

Om du inte har installerat ios8 så lär det inte vara en ios8 funktion eftersom du kör ios7 fortfarande

Det måste vara något de aktiverat på serversidan

Så ni får tidsangivelser...? För mig är det bara "Hämtar..." som gäller.

Ursprungligen av BlackSmp:

Om du inte har installerat ios8 så lär det inte vara en ios8 funktion eftersom du kör ios7 fortfarande

Det måste vara något de aktiverat på serversidan

ja, men det var det jag menade..

Ursprungligen av Demiurgen:

Så ni får tidsangivelser...? För mig är det bara "Hämtar..." som gäller.

under ios 8.0 apple inc. och sedan en "bar" som visar hur långt det gått, under där står det tid kvar.

Ursprungligen av mjewl:

nu finns iOS 8 tillgängligt för nerladdning!

#nyhetstips

45 minuter kvar... finns risk för en lång natt...

Ursprungligen av Gusten68:

45 minuter kvar... finns risk för en lång natt...

jag måste haft tur, är klar med nerladdningen redan och håller på och installerar det nu.

  • Medlem
  • 2014-09-17 19:14

Försöker uppdatera min iPad Mini Retina. Men nu får jag inte ens kontakt med servern. Den går nog varm ikväll.

Fick nu ett felmeddelande och kan inte köra igång den igen, få felmeddelandet direkt..

Min iPad har rasslat klart och förbereder uppdatering. IPhonen pendlar mellan 1-2 timmar kvar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-17 19:20

"Programuppdatering misslyckades"
Ett fel inträffade vid hämtning av "iOS 8.0"

Ursprungligen av barbapappa_86:

Fick nu ett felmeddelande och kan inte köra igång den igen, få felmeddelandet direkt..

Verkar som att deras servrar gått ner...

Direktlänkar (som den för 5S GSM) går inte heller att använda.

Testa själv: http://appldnld.apple.com/iOS8/031-05671.2014...

  • Medlem
  • 2014-09-17 19:21

Jag känner mig kränkt av Apple! Ska det verkligen ta så här lång tid? Jag måste genast ringa Aftonbladet så de kan skriva en snyftartikel!

Lite deras live stream från WWDC all over again..

Det går inte ens att ladda ner imagen från Apples developer sida. Safari hittar inte downloadservern... Det känns som att det är liiite högt tryck just nu

  • Medlem
  • 2014-09-17 19:29

De borde släppa uppdateringen mitt i natten istället (borta i USA) så att vi på "rätt sida" kan tanka ner i lugn och ro innan allt brakar samman.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Fick nu ett felmeddelande och kan inte köra igång den igen, få felmeddelandet direkt..

Samma här. Rörde mig på hotellet och tappade kortvarigt WiFi.

Om ni är stressade så dra ner en torrent med GM istället. Bara en googling bort.

"Förbereder uppdatering" - hoppfullt

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2014-09-17 19:40

Cirka 3 timmar kvar Det har stått så i 30 minuter nu "stapeln" har bara hunnit till App i Apple Inc som står ovanför..... Seeeegt

Kommer att ta tid. Tar bara iPad ifall det blir nåt (ex bank) som inte funkar med IOS 8 i början. Funkar det på paddan tar jag iPhone efterråt . Första försöken bröts hela tiden. Försök senare osv. I iTunes funkardet inte allas. Nu har den startat hämtningen efter mycket om och men. Återstående tid 24 min.
Hade gått snabbare via iTunes och lina - men nu får det duga med Wifi.

Nu är det lite speed på det igen. Bytte till ett annat WiFi på telefonen, sen sjönk det från 1 timme till 16 minuter. Min iPad startar om nu.

Bevaka tråden