Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddat ned iOS8 på iPhone 4s? - Dela gärna ditt omdöme

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Laddat ned iOS8 på iPhone 4s? - Dela gärna med dig av ditt omdöme.

Jag är lite spänd på hur vida iOS8-uppdateringen påverkar prestandan på iPhone 4s på ett negativt sätt?

Ursprungligen av Jock Scott:

Laddat ned iOS8 på iPhone 4s? - Dela gärna med dig av ditt omdöme.

Jag är lite spänd på hur vida iOS8-uppdateringen påverkar prestandan på iPhone 4s på ett negativt sätt?

http://9to5mac.files.wordpress.com/2014/09/sc...

Oj! Där ser man.

Snabbt och hjälpsamt.
Tackar ödmjukast

Nu är den släppt

Ursprungligen av Jock Scott:

Laddat ned iOS8 på iPhone 4s? - Dela gärna med dig av ditt omdöme.

Jag är lite spänd på hur vida iOS8-uppdateringen påverkar prestandan på iPhone 4s på ett negativt sätt?

Alltså den blir ju inte snabbare med iOS 8, men det är inte heller någon katastrof jämfört med iOS 7.

  • Medlem
  • 2014-09-17 20:32

"iPhone 4s Users May Want to Avoid iOS 8 Due to Performance and Screen Size Issues"

http://www.macrumors.com/2014/09/17/ios-8-iph...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-17 20:46

Försöker ladda ned, men sitter på slött nät så lär ta ett tag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-09-17 20:48
Ursprungligen av Json_81:

Försöker ladda ned, men sitter på slött nät så lär ta ett tag.

En snabb uppkoppling gör inte processen snabbare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-09-18 16:20
Ursprungligen av joakimo:

En snabb uppkoppling gör inte processen snabbare.

Fick inte in den igår, går lika slött idag
Nej, så trött är inte uppkopplingen här, några Mbit får man i regel.
Får ta med min MBP till kontoret imorgon och testa genom itunes om den inte går in idag.

  • Medlem
  • 2014-09-18 16:52

För mig gick det tokbra igår, tog knappt 5 minuter att få ner

Hursom, när man startat apparna första gången (typ telefon), så märker iaf inte jag någon skillnad. Kanske att den är lite långsammare på att ladda saker, men inte så att det stör. Om man inte är tokkänslig förstås.

Tycker det känns ungefär likadant som iOS 7.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-18 23:43

Min subjektiva uppfattning är att det går långsammare, men marginellt. Men vissa appar går kvickare, tex Mail.
Men vad mycket som fungerar bättre nu, får ju iOS 7 att likna en beta. Ett dygn med 8:an tycker jag redan att fördelarna mellan 8 och 7 är större än mellan 6 och 7.

Om man ser på det så här: 4S kom för tre år sedan med iOS 5. Att det går köra fyra generationer operativsystem på enheten vars innehåll och funktioner ökat ordentligt är en bedrift.

4S, 32GB.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-19 14:55

Min 5s är segare. När det ringer och jag svarar kommer fortfarande ringsignalen efter att jag har lyft upp luren till örat. Så det tar säkert 2 sekunder efter att jag har svarat, innan den kopplar upp.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-19 16:16

Har inte råkat ut för några problem efter iOS8 uppdateringen. Den känns inte långsammare heller. Allt flyter på som innan på min 4S 16GB.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-09-19 16:30

Samma här med min 4S 32Gb. Allt rullar på lika bra som innan.

Ursprungligen av Jock Scott:

Laddat ned iOS8 på iPhone 4s? - Dela gärna med dig av ditt omdöme.

Jag är lite spänd på hur vida iOS8-uppdateringen påverkar prestandan på iPhone 4s på ett negativt sätt?

Är det något jag har missat här på min iPhone 4 S? den vill inte uppdatera.....

Senast redigerat 2014-09-19 16:47
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 16:44
Ursprungligen av calinou:

Är det något jag har missat här på min iPhone 4 S? den vill inte uppdatera.....

Har du uppdaterat till senaste iTunes? Det gör du i AppStore.

Ursprungligen av lappen71:

Har du uppdaterat till senaste iTunes? Det gör du i AppStore.

Det kan man göra i iTunes. Vilket jag försöker göra men det fungerar inte.
Det fungerade för min iPad men inte iPhone 4 s

En vän till mig fick samma...men hon upptäckte då att hon inte alls hade en 4s - bara en vanlig 4. Hon har blivit lurad - eller ett misstag har begåtts - när hon bytte en lur pga strul (en refurnished).

Ursprungligen av calinou:

Är det något jag har missat här på min iPhone 4 S? den vill inte uppdatera.....

Ursprungligen av Demiurgen:

En vän till mig fick samma...men hon upptäckte då att hon inte alls hade en 4s - bara en vanlig 4. Hon har blivit lurad - eller ett misstag har begåtts - när hon bytte en lur pga strul (en refurnished).

Tack för hjälpen! tydligen har jag inte heller 4 S enligt koden på baksidan......

Misstänkte det...

Ursprungligen av calinou:

Tack för hjälpen! tydligen har jag inte heller 4 S enligt koden på baksidan......

Tycker att det funkar OK på 4s. Inte lika snabb som 7. Inget som stör.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-19 22:22

Innebär detta att man inte kan uppdatera till senaste versionen av iOS 7 längre? (om man har en tidigare version av iOS 7)

Tycker det är ofattbart att man inte kan uppgradera till senaste versionen av t.ex. iOS 6 efter att iOS 7 släpptes.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-19 22:41
Ursprungligen av TureB:

Innebär detta att man inte kan uppdatera till senaste versionen av iOS 7 längre? (om man har en tidigare version av iOS 7)

Tycker det är ofattbart att man inte kan uppgradera till senaste versionen av t.ex. iOS 6 efter att iOS 7 släpptes.

Nej du kan inte uppdatera till valfri version utan det är alltid den senaste det uppdateras till.
Du kan ladda ner den senaste versionen av iOS 7 och i samband med återställning manuellt välja filen och på så sätt uppdatera.

Frågan är varför du väntar tills det är "för sent"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-09-19 23:43
Ursprungligen av lappen71:

Nej du kan inte uppdatera till valfri version utan det är alltid den senaste det uppdateras till.
Du kan ladda ner den senaste versionen av iOS 7 och i samband med återställning manuellt välja filen och på så sätt uppdatera.

Frågan är varför du väntar tills det är "för sent"?

För att telefonen är bara en telefon för mej, lever inte i detta inväntandet av alla updates och nya telefoner. Såg ett bildspel på SvD från alla som hysteriskt mottog sina nya telefoner, man kan ju t.ex. köpa en begagnad iPhone som inte är uppdaterad och så vill man inte köra det allra senaste.

Att sitta och följa varje release av en telefons operativsystem är inte min grej. Lägger tiden och energin på annat.

Skönt att jag kan välja vilken OS X version jag vill installera på en Mac, och att det går att uppdatera till senaste revisionen av den versionen!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-20 00:15
Ursprungligen av TureB:

För att telefonen är bara en telefon för mej, lever inte i detta inväntandet av alla updates och nya telefoner. Såg ett bildspel på SvD från alla som hysteriskt mottog sina nya telefoner, man kan ju t.ex. köpa en begagnad iPhone som inte är uppdaterad och så vill man inte köra det allra senaste.

Att sitta och följa varje release av en telefons operativsystem är inte min grej. Lägger tiden och energin på annat.

Skönt att jag kan välja vilken OS X version jag vill installera på en Mac, och att det går att uppdatera till senaste revisionen av den versionen!

Har svårt att tro att du missar den informationen med tanke på att du loggar in här.

Du har alla fall nu fått en lösning på ditt "problem"

Ursprungligen av TureB:

För att telefonen är bara en telefon för mej, lever inte i detta inväntandet av alla updates och nya telefoner. Såg ett bildspel på SvD från alla som hysteriskt mottog sina nya telefoner, man kan ju t.ex. köpa en begagnad iPhone som inte är uppdaterad och så vill man inte köra det allra senaste.

Att sitta och följa varje release av en telefons operativsystem är inte min grej. Lägger tiden och energin på annat.

Skönt att jag kan välja vilken OS X version jag vill installera på en Mac, och att det går att uppdatera till senaste revisionen av den versionen!

Det är bara att låta bli att uppdatera. Din inställning är rätt känd efter x antal inlägg.

  • Medlem
  • 2014-09-20 09:15

Hur upplever ni batteritiden nu några dagar efter? Jag hade rätt dålig batteritid tidigare, men det känns som att den minskat ytterligare nu.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-20 12:55
Ursprungligen av jac:

Hur upplever ni batteritiden nu några dagar efter? Jag hade rätt dålig batteritid tidigare, men det känns som att den minskat ytterligare nu.

Bra

Jag sitter och längtar efter att få uppdatera, men tänkte vänta till efter bokmässan (då jag verkligen behöver min pålitliga telefon) eller efter att de släppt en uppdatering. Ni som uppgraderat, har ni möjlighet att beskriva mer detaljerat hur ni upplever användandet av telefonen före och efter? Laggar det mycket/litet, är de nya funktionerna lätta att komma in i, har ni stött på någon mindre önskvärd bugg, etc? Åh, och kan man ringa från sin iPad om ens telefon är en 4S? Handoff funkade ju inte, (snyft) det därför jag undrar... Förlåt för babbel, tack på förhand?

Bevaka tråden