Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill ha dubbla skärmar till min MBP 2011

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad har man för alternativ om man vill ha dubbla skärmar till en MBP 2011?

Den har USB, FW800 och Thunderbolt.

Idag kör jag en gammal Apple Cinema 24" via Thunderbolt med DVI-adapter.

Om jag inte vill köpa Apples Thunderboltskärm, utan kanske ha en DVI eller DisplayPort-skärm, hur gör man?

Du kör en adapter till den andra skärmen också.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kör en adapter till den andra skärmen också.

Men jag har bara en Thunderbolt-port...? (och den gamla Cinema Displayen har ju inget sånt)

Om man köper en Thunderbolt-hub; Pratar den med Displayport då?

MBP 2011 har bara en thunderbolt port. Så jag gissar att du är tvungen att köra någon form av thunderbolt hub.

Det verkar inte gå att köpa en thunderbolt display och koppla den till ytterliggare en display som inte är thunderbolt.

Om porten på skärmen:
"Connect Thunderbolt-compatible devices for high-speed data transfer, or connect
another display that uses Thunderbolt. This Thunderbolt port is not compatible with DVI,
VGA, or DisplayPort displays or adapters."

Ursprungligen av carlsson:

Men jag har bara en Thunderbolt-port...? (och den gamla Cinema Displayen har ju inget sånt)

Om man köper en Thunderbolt-hub; Pratar den med Displayport då?

Gjorde en snabb koll på thunderbolt hubbar, ingen verkar stödja mer än en skärm ut.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-09-17 16:10

Kanske fungerar en sådan här?: http://www.matrox.com/graphics/en/products/gx...

Då är det kört. Du kanske behöver en nyare mac för att lösa det. Kanske går det att lösa om du kopplar in ett externt grafikkort eller liknande.

Frågan gällande thunderboltporten. Klarar den att skicka två signaler så borde det inte bli något problem för hubben att dela upp dessa. Dock för okunnig i Thunderbolt för att kunna säga om det är så eller ej.

Jag använder denna adapter ihop med min jobbdator MBP2011

Den adaptern gör så datorn tror det är en stor skärm. Inte det mest optimala men jobbet kommer dessvärre inte köpa två thunderbolt-monitorer till mig.

https://www.komplett.se/zotac-adapter/646314?...

1
Bevaka tråden