Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tim Cook: "Alla har rätt till ett privatliv"

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Andra delen av Charlie Roses intervju med Apples vd Tim Cook sänds senare i dag, men en försmak avhandlar ämnet integritet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-09-16 11:30

Detta är anledningen till att jag hellre äts upp av Apples ekosystem än av Google eller Microsoft. Jag har haft Gmail sen 2005, när man var tvungen att bli inbjuden men har börjat använda min @me.com-adress och planerar att flytta över till 90%. De sista 10% är för tjänster (som iCloud...) där man inte kan byta epostadress.

Det kanske är en smula naivt, men det känns bättre helt enkelt. Och visar det sig att Cook tokljuger då får jag väl se vad som behövs göras då...

Jag har min e-post med egen domän sedan många år. I dagsläget kör jag Gmail och Googles ekosystem, men kan förhållandevis enkelt byta leverantör utan att det påverkar andra tjänster eller kontakter. Har sneglat på att gå över till Microsofts system istället, men.. ja, tiden får utvisa. Apples känns inte så aktuellt då jag saknar i- och Mac-enheter i vardagen.

Jag blandar lite mellan Apples och Googles molntjänster och kompletterar med lite utrymme hos Dropbox (har Onedrive och Google Drive också, men använder dem sällan/aldrig).

Har mejl via egen domän, Apple och Google och säkert nån tjänst till. Sprider ut mig lite helt enkelt.

Det mesta privata går via Icloud, kalendrar och kontakter. Jobbet kör mycket Google. Känns ganska skönt att ha det lite separerat också. Allt samlas ju fint i mina appar och program i datorn ändå.

  • Medlem
  • 2014-09-16 12:48

Allt hänger på vad man är bekväm med. Själv har jag ett privat TB moln som nav för filer. Gmail och Exchange men gemensam kalender. Att lägga allt på nätet och tro att det alltid finns kvar eller används i goda syften är nog lite naivt

1
Bevaka tråden